Waarom drinken mensen vaak een glaasje water als ze zich verslikt hebben?

Dat is toch een heel ander gat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Een slokje water vermindert de irritatie in de keel. Het leidt qua gevoel af van de luchtpijp waar de (vloei)stof in dreigde te verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet ik nou met drie dezelfde antwoorden, dan maar degene met de meeste plusjes

Andere antwoorden (2)

Het kan rust geven in de keel. En doordat je gaat drinken, lukt het weer om de ademhaling rustig te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je verslikt moet je hoesten. Je krijgt een geirriteerde keel en dat wil je verzachten met vloeistof.