in het gewone leven betekent zielsmaatje idd iemand die heel goed, bijna perfect, bij je aansluit, die je door dik en dun steunt, je op de juiste tijden even op je plaats zet etc.... zalig is dat, als je je "soulmate" hebt gevonden!
ter info toch nog even dit : in sommige Oosterse geschriften heeft soulmate een andere betekenis. in het licht van de reïncarnatietheorie zeggen deze geschriften dat een soulmate iemand is die je de meeste lessen in dit leven leert. iemand die je m.a.w. confronteert zodat je innerlijk groeit, en dat gaat soms gepaard met het feit dat die persoon je pijn doet tot je je les geleerd hebt. En zoals je weet gaat het bij deze theorie erom dat je doorheen de verschillende levens steeds verder groeit totdat je bijna gelijk bent met een soort godheid. deze theoriën zeggen dat enkel een ziel die vervuld is van liefde voor jou, bereid is in een reïncarnatie de rol op zich te nemen om je pijn te doen en je op een hoger niveau te tillen.
de Westerse theorie is natuurlijk veel leuker, maar de andere is eigenlijk ook een interessante invalshoek. want ik beide gevallen gaat het over liefde en aantrekking waardoor je elkaar verrijkt, maar de manier waarop is totaal verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vriend(in) tegen wie je alles kan vertellen, met wie je al je gevoelens kan delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zielsmaatje betekent iemand bij wie je je volledig op je gemak voelt. Dat jullie alsof het vanzelfsprekend is bij elkaar horen. Dat alles gemakkelijk en vanzelf gaat en er geen problemen zijn en zullen zijn. Dat jullie elkaar accepteren ongeacht je onhebbelijkheden. Onvoorwaardelijk vertrouw je op de ander.
Amadea