Kan een mirena spiraal na bijna een jaar nog pijn doen?

Buikpijn buikpijn buikpijn. 6 maanden ongesteld geweest.
Soms voelt het echt alsof het ding iets doorboord heeft zoveel pijn. Is dat mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Naar de dokter ermee. Een spiraal hoor je helemaal niet te voelen.

Een spiraal hoor je inderdaad niet te voelen. Ik heb zelf ook een spiraaltje gehad en nooit ergens last van gehad. Ongesteld? Hooguit 3 druppels. Ik had niet eens maandverband nodig, een inlegkruisje was meer dan voldoende. Overigens heb ik het spiraaltje begin april er uit laten halen door mijn huisarts omdat ik graag zwanger wil worden. :)

Ben je al eens teruggeweest met deze klachten? Want dit klinkt niet goed - of hij zit niet goed, of je kunt er om de een of andere reden niet goed tegen (kennis van me had dit ook, is uiteindelijk overgestapt op Implanon, hoewel ik ook iemand ken die daar juist last van kreeg). Soms is het domweg uitproberen. Hoe dan ook: overleg met je arts, want dit kan zo niet langer.

Direct naar de dokter, mijn vrouw heeft nooit last van de mirena.

Het is een teken dat hij niet goed zit, op een andere manier irriteert of zelfs dat je lichaam de spiraal eruit wil werken. Ging bij mij precies zo. Ik zou een afspraak maken met de gynaecoloog voor een echo en afhankelijk daarvan bekijken of dit het beste middel voor je is. Succes!

Dat ding zit niet goed, als je het mij vraagt. Echo laten maken en/of eruit laten halen.

Heb zelf ook mirena, en geen centje pijn. Eruit met dat ding! Volg de adviezen op die velen je hier geven, en laat je onderzoeken.

Mogelijk: ja. Normaal/gezond/wenselijk: nee. Ik heb ruim zeven jaar (tussendoor een keer vervangen) zo'n ding gehad, en na de eerste week of zo geen centje pijn. Je hoort überhaupt niet te voelen dat hij er zit, laat staan dat het moet voelen alsof hij iets doorboort. Verder wordt de mensturatie met een Mirena normaal minder heftig, waarbij veel vrouwen zelfs überhaupt niet meer menstrueren. Zes maanden 'ongesteld zijn' (of in ieder geval vloeien) is nooit goed. Hup, naar de dokter! Met een echo kan bekeken worden of hij inderdaad verkeerd zit. Dan zou je hem kunnen laten vervangen, de klachten zouden over moeten gaan met een juist geplaatste spiraal. En als hij niet speciaal verkeerd blijkt te zitten, zou ik hem er überhaupt uit laten halen, dan is dit blijkbaar niet het beste anticonceptiemiddel voor jou.

Ik mag over 2 weken terug voor een vervanging, deze zit er dus 5 jaar in. En zeker de eerste twee jaar heb ik daar zeer regelmatig veel last van gehad. Zo erg dat ik niet meer rechtop kon staan van de pijn. Maar niets aan de hand volgens de dokter want hij zat goed. Ik heb ook zeker de eerste 2 jaar geroepen dat ik nooit een nieuwe zou nemen ;) Dus ja, dat kan. Alleen dat het kan betekend niet dat het bij jou ook het geval is. Heb je er zoveel last van ga dan even terug naar de dokter. Misschien is het zelfs wel een optie om hem eruit te halen en naar de prikpil te kijken. Maar als je er zoveel last van hebt moet je hier zeker naar laten kijken! Hebben ze niet na de 3 maanden een controle gedaan om te kijken of deze correct geplaatst was?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100