Zorgen maken om reactie op thee?

Als ik thee heb gedronken plas ik die binnen 10 minuten weer uit; heb het getest door op twee dagen alleen thee te drinken en tijd bijhouden. Met iedere andere vloeistof heb ik dit niet; vreemd?

Ik (18) drink net een jaar thee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zwarte thee drinkt kun je reageren op de "theine" die erin zit. Heeft dezelfde werking als cafeine: het stimuleert het centrale zenuwstelsel. O.a. je spijstvertering gaat hierdoor wat harder werken zodat je sneller moet plassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: in alle soorten thee zit theine, echter in zwarte thee het meest. Kijk eens op de site bij "bronnen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Thee is een vochtafdrijver, dus niet zo raar dat je vlak daarna moet plassen. Net als van koffie en alcohol.
Met ranja en cola en andere sterk suikerhoudende dranken heb je dat inderdaad niet zo erg, dus vermoedelijk ben je daar nog een beetje aan gewend.

Alleen...ben je op je achttiende pas thee gaan drinken ?? Dat lijkt me wel rijkelijk laat.....dan heb je dus altijd alleen maar suikerhoudende drankjes, sappen en zuivel gehad ??

Twee dagen alleen maar thee drinken is trouwens ook niet echt gezond - tenzij je er af en toe een stukje bij gegeten hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal eraan liggen dat thee snel door gaat naar de nieren..hetzelfde gebeurt ook met appelsap..
daarom moet je voor een onderzoek aan de blaas of nieren altijd thee drinken of appelsap of water..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha drink al jaren thee en dat is bij mij ook hoor. Vooral geen zorgen maken