Is een fotografisch geheugen handig?

Ik heb op deze website:

www.zobegaafd.nl

Gelezen dat hoogbegaafdheid niet altijd handig is, omdat je hoofd vol kan komen te zitten. (zie de tekst hier: http://www.zobegaafd.nl/artikelen/fotografisch-geheugen/ ) Zijn hier mensen met een fotografisch geheugen en die mij hier meer over kunnen vertellen?

Toegevoegd na 1 dag:
Vraag opgelost: De informatie is toegevoegd op de website www.zobegaafd.nl . Ik heb de webmaster even gemailt en heeft het een en andere toegevoegd! Top!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik ben hoogbegaafd, maar ik heb geen fotografisch geheugen. Hoogbegaafdheid handig? Mwoah, niet echt hoor. Je krijgt een hoop gedoe met je school en je kan je vaak ook nog minder concentreren. Het is wel waar wat je zegt, dat je hoofd vol komt te zitten. Je kan soms niet aan andere dingen denken, soms ben je helemaal down omdat je nergens meer aan kan denken, omdat het al zo vol zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ooit had een danspartner van mij een fotografisch geheugen, zij vond het vooral irritant op school omdat ze juist vaak beschuldigd werd van afkijken omdat ze antwoorden exact goed had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit die tekst:

"Maar een nadeel is het lezen van boeken. Als je zo’n grote tekst gaat lezen, let je alleen maar op details die je vervolgens gaat onthouden. Je hoofd zit vol met informatie en dit is natuurlijk niet goed. "

Een beetje raar statement vind ik. Je hoofd zit altijd vol met informatie. En waarom zou je alleen op details letten als je een fotografisch geheugen hebt?

Naar mijn idee is onbegrip van je gave het voornaamste probleem, maar is de gave opzich niet problematisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als hoogbegaafd persoon heb je niet het gevoel dat je hoofd explodeert. (bij wijze van spreken). Dus naast het onbegrip zitten er eigenlijk geen nadelen aan?
Ligt eraan wat je er mee doet.
Kijk een naar Stephen Wiltshire
Hij is "Idiot Savant" (bepaalde zeldzame autistische stoornis)

http://www.stephenwiltshire.co.uk/

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk een = Kijk eens