hoe komt het dat je bv terwijl je vrijt niet kan urineren??

misschien een domme vraag.maar ooit heeft iemand mij vertelt dat het een klep is die open en toe gaat ofzoiets maar weet niet of het juist is .
en dan nog een bijkomende vraag als je net klaar gekomen bent en gaat urineren dan is er veel weerstand percies. gaat die zogenaamde klep(als die bestaad) dan kapot of niet meer functioneren??

Toegevoegd na 19 minuten:
maar als je toch urineert als het nog niet helemaal is ontspannen?? gaat dat dan beschadigen ofzo ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al uberhaupt kan urineren in dat geval, zal het wat pijnlijker zijn dan normaal omdat de druk op je urineleider wat groter is. Echt schade zal niet optreden...

Het beste antwoord

Dat is een reflex zodat urine en zaad niet kunnen mengen. Urine is namelijk dodelijk voor spermacellen. De functie van voorvocht is de urineleider van urine te reinigen.

Na een zaadlozing duurt het even voordat de kringspier van je blaas helemaal ontspant tot normale spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat regelt de prostaat. Die knijpt de urinebuis dicht. De hoofdtaak van de prostaat is dat deze er voor zorgt dat het sperma niet in de blaas komt. Dat je daar door niet kan urineren is mooi mee genomen.