Waarom willen vrouwen foute mannen, ontkennen ze dit en zijn ze verbaast als ze pijn gedaan worden?

Zoals de vraag al zegt. Ik ben benieuwd waarom vrouwen op foute mannen vallen. (ja dit snap ik nog ze zijn spannender, hebben een vlottere babbel, en vertellen dingen die je wilt horen)

Tegelijk gaan er hier veel vrouwen reageren die vertellen dat ze op lieve mannen vallen. Maar keer op keer handelen ze toch anders dan ze zeggen.

Alles goed en wel het leven is nou eenmaal vreemd. Maar nu de hamvraag waarom zijn die vrouwen dan verbaast als die mannen ze vervolgens pijn doen? Dat is toch de consequentie van de eerste keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (10)

Omdat we allemaal denken dat wij speciaal zijn en dat wij wel die foute man kunnen veranderen. Dat foute element was namelijk altijd bij anderen niet bij ons want wij zijn specialer, mooier en beter dan de andere vrouwen voor ons. Dat klopt natuurlijk niet maar ik denk wel dat velen dit denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Daarbij komt natuurlijk ook nog dat het spannend is.
Misschien omdat een aantal vrouwen vaak denk de man in kwestie te kunnen veranderen, het foute in deze trekt ze aan maar uiteindelijk zouden ze er graag een foute man van maken die helemaal van hen is en die ze onder de duim hebben.
Als dit uiteindelijk niet lukt en ze worden toch gekwetst omdat ze vast ergens gedacht hadden of het ideaal beeld gevormd hadden dat de man in kwestie wel zou happen.

Is misschien een stukje naïviteit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een relatie gehad met iemand die, achteraf gezien, een foute man bleek te zijn.

Ik heb niet bewust gekozen voor een foute man. In onze genen is nu eenmaal bepaald dat we de sterkste man uitzoeken voor voortplanting. Ik was hierop geen uitzondering. Ik heb heel veel nare tijden gehad, die spaarzaam afgewisseld waren met goede tijden. Als ik erop terug kijk, heb ik heel veel van hem gehouden. Maar ik heb gehouden van iemand die niet bestond. Hij deed zich in eerste instantie heel anders voor, dan wat hij werkelijk bleek te zijn.

Moet ik in deze context verbaasd zijn dat deze foute man mij zwaar mishandeld heeft. Natuurlijk kies je daar niet voor. Ik heb er uiteindelijk wel voor moeten kiezen om het belang van onze dochter voorop te zetten. Het was heel moeilijk want ik had het gevoel dat mijn dochter recht had op een vader én moeder. Uit deze relatie heb ik geleerd dat een vader heel anders is, dan een verwekker.

Het was een hard les, waarvan ik nog elke dag met de gevolgen leef. Ondanks dat ik nu wel een fijne relatie heb, met een goede man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vrouwen naief zijn..
Ze zullen jou het hardst veroordelen als jij erin trapt, maar zelf denken ze dat het ze nooit overkomt..
En als ze er toch intrappen, denken ze, ja maar ik verander hem. Mij zal hij nooit pijn doen!
En dan doet hij haar toch pijn, en een maand later ontmoet ze de volgende player waar ze stapelverliefd op word..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de spanning en de drang hebben om te denken hem te kunnen veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heb ik het idee dat zulke vrouwen niet genoeg van zichzelf houden en misschien diep van binnen denken/voelen/vinden dat ze niet beter verdienen.

Daarnaast: je valt op iemand, en dan is diegene heilig. Stel je wordt verliefd op iemand, en op een bepaald moment slaat diegene je. Dan is niet iedereen in staat om te zeggen: dat was de eerste en de laatste keer, of om gelijk de biezen te pakken, of weet ik veel wat voor oplossing om het te doen ophouden.
Iemand die blijft, heeft de hoop en de verwachting dat die ander het nooit meer zal doen - hij (in dit voorbeeld) zal nooit meer vreemdgaan, slaan, wat dan ook. Hoe onrealistisch die verwachting misschien ook mag zijn - zou de angst om alleen te zijn groter zijn dan de angst om met zo'n partner te leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die mannen spannender zijn dan de verantwoorde types.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin is er ook altijd op gevallen, En die beweert dat ze wel van wat spanning houdt. Wat de voornaamste reden was was dat ze een onzeker en naïef meisje was. En wat stoerder wilde overkomen. Toen kreeg ze met een bad-boy en werd door hem meegesleept. Dat werkte verslavend en werd gedumpt. Maar de verslaving doofde niet. Dus ze zocht weer een bad-boy ect ect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien willen vrouwen niet echt een foute man, maar een lieve man met een bad-boy attitude die eigenlijk maar gespeeld is. En het onderscheid tussen deze mannen en echt foute mannen is nu eenmaal niet altijd even makkelijk te maken. Ik denk trouwens ook dat er meer echte foute mannen zijn, dus je loopt gemakkelijk in de val...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit een evolutionair perspectief valt dat goed te verklaren. Vroeger was de functie van vrouwen baren, verzorgen en eten verzamelen. Mannen moesten op jacht en bescherming bieden. De huidige ‘bad guys’ zijn het beste te vergelijken met de mannelijke vechtersbazen van toen. Voor vrouwen had het voordeel zich met deze mannen in te laten om verschillende redenen. 1.) Deze mannen konden de vrouwen goed beschermen voor gevaren vanwege hun aggressieve houding / vechterskwaliteiten. 2.) Ze zijn in staat zichzelf tegen gevaren te beschermen, waardoor overleven makkelijker wordt. 3.) Wanneer vrouwen kinderen krijgen van deze mannen geven zij hun genen door, waardoor de vrouwen dus kinderen krijgen die goed voor zichzelf kunnen zorgen.

En ja, we zijn geen jagers en verzamelaars meer… En ja, we zijn gecultiveerde wezens… Toch zijn zaken die in het verleden belangrijk waren, uit evolutionair perspectief, nog steeds relevant in onze huidige samenleving.

Maar juist dat gecultiveerde zorgt er ook voor dat vrouwen niet pijn gedaan willen worden. Vrouwen hebben zich ontwikkeld en zijn van even grote waarde als mannen, en willen zo ook behandeld worden.

Conclusie: Hun gecultiveerde wil (gelijkheid binnen een relatie, een man die goed voor hen is) is in strijd met hun evolutionaire wil (dominante man).