Hoe komt het dat een man vaak wakker wordt met een erectie zonder dat hij opgewonden is?

Zelf wordt ik wel eens wakker met een erectie zonder dat ik uberhaupt zin heb in sex. Het gebeurt gewoon. Zelfs al is mijn partner voor haar werk weg naar het buitenland dan merk ik het wel eens op.
Bij navraag bij familie en vrienden hoor ik dat er meer mannen "last" van hebben.

Is hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat betekend dat je je kleren uit moet doen voor het slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, de zogenaamde ODOL...

Het beste antwoord

Dat is heel normaal , een ochtenderectie en het heeft NIETS met sexgevoelens te maken.
Het plast alleen beroerd eerst moet hij weer wat slapper worden, of je moet van een lauwe gele douche houden.....
Ik denk dan aan iets wat bij mij geen -of juist geen- lustgevoelens opwekt, hij is dan snel weer "normaal"
Ik denk dat vrouwen vaak denken dat hun man wel zin heeft als ze de ochtendpaal zien.
Dat kan dan immers nog onverwachts een feestje opleveren.
Er zijn mindere situaties om mee wakker te worden.
Overigens schijnt het zaad 's morgens beter van kwaliteit te zijn dan 's avonds.
Het probleem is dan ook in een wip te verhelpen.
Fijne feestdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat ik ervan begrepen heb is het heel simpel.

De erectie vindt in de regel plaats bij seksuele opwinding, echter dat hoeft niet het geval te zijn, het lichaam pleegt als het ware onderhoud aan de systemen door af en toe 'spontaan' de erectie te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ochtenderectie is een bekend iets bij de meeste mannen. Het betekend niet per definitie dat je opgewonden bent of een droom hebt gehad over sex. Op de volgende site wordt goed uitgelegd hoe een ochtenderectie tot stand komt:
http://www.mensworld.be/grow/lichaam/ochtenderectie/

De meeste mannen hebben meerdere erecties per nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de link / bron vermelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnx :)
Een gezonde man heeft dit drie tot vijf keer per nacht gedurende de REM-slaap.Het wordt veroorzaakt door het autonome zenuwstelsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een natte droom kan ook een oorzaak van zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een natte droom is hij juist weer slap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En heeft juist WEL te maken met lustgevoelens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, een natte droom heeft meestal niets te maken met lustgevoelens. Het is gewoon een ejaculatie als je slaapt, vaak veroorzaakt door de erectie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat droom je er dan bij? Dat je boerenkool staat te snijden?
Of iets dergelijks prozaïsch?
Mens is auto en chauffeur... Bij het ontwaken in de morgen, draait de auto even iets te snel stationair, vandaar dat het bloed even ergens opgeslagen wordt, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ochtenderectie heeft niets met zin in sex te maken. Het is zo dat als een man bij de dokter komt met erectieproblemen er oa naar gekeken wordt of hij nog wel een erectie kan krijgen. Een soort postzegel bandje wordt 's avonds om de penis gedaan, als dat 's morgens geknapt is dan is dat een teken dat de man een normale erectie krijgt. In dat geval moet een andere oorzaak gezocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit naar gekeken heb!
Nee, ik weet het van een medisch programma waar er een keer aandacht aan besteed is.
ligt eraan hoevaak tie wakkerwordt