wat betekend denk het wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom stel jij deze vraag twee maal????
Annswers
13 jaar geleden
Ik vind het een goeie vraag, echter betekend is met een t, omdat het een werkwoord is.

Antwoorden (7)

Dat je 'iets' waarschijnlijk acht......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik ook vaak, als ik een feit niet zeker weet.
'Klopt dat antwoord?' 'Ik denk het wel'

Dus dat zeg je als je niet helemaal zeker bent van je antwoord.
13 jaar geleden
Betekent volgens mij dat je het niet zeker weet maar toch wil doen alsof je het wel weet. Anderen kunnen je er niet op vast pinnen want je zegt dat je denkt van wel. Dan hoef je dus ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen want je zegt hier eigenlijk niets mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel mensen vinden het nameljk moeilijk om te zeggen: "ik weet het niet". Dan voelen ze zich dom.
Gek want je hoeft en kunt nu eenmaal niet alles weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast25130;

Je plaatst deze vraag in de rubriek seksualiteit, dus vogens mij is het antwoord: die persoon die dat zei is er nog niet zeker van of hij of zij met je naar bed wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als JIJ denkt van wel, maar je weet het niet zeker dus zeg je: Ik denk het wel.
dan kan iemand niet zeggen:
je had het fout
want je zei dat jij het dacht en dat is wel waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je twijfelt, omdat je onzeker bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de context, betekent het meestal dat je een slag om de arm houdt - wat dan weer wil zeggen dat je er vanuit gaat dat het wel zo is / wel gebeurt / je wel gaat ofzo, maar dat er iets onverwacht tussen kan komen.

Ga je vandaag nog naar de stad ?
Ik denk het wel (maar misschien kom ik er niet aan toe of gaat het regenen of blijkt mijn geld op ofzo)
Had zij vandaag die rode jurk aan ?
Ik denk het wel (maar dat kan ook best gisteren geweest zijn, of eergisteren, maar de rode jurk zie ik voor me).
Gaan we vanavond popstars kijken ?
Ik denk het wel (maar misschien wil je vader iets anders kijken of ben je zo vervelend dat ik je een paar uur eerder naar bed moet schoppen/

Moeders zeggen verrekte vaak 'denk het wel' nou ik er bij nadenk trouwens....gewoon omdat kinderen je zo vreselijk kunnen pakken op je woorden (je hebt het beloofd !!!!!) en je je dus beter tevoren een beetje kunt indekken. ;-)