Wat maakt een mens knap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je met knap, mooi of juist intelligent. In de volksmond wordt beide knap genoemd.
Je kunt je in beide gevallen afvragen "wat is knap".
Het is dus moeilijk om antwoord te geven op deze vraag.
Misschien moet je nog wat toelichten op je vraag.

Antwoorden (7)

uiterlijk: symmetrie.
innerlijk: een hoog slimheids- en inlevingsgehalte.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
:) dank!
Als het om uiterlijk gaat, komt het volgens veel wetenschappers vooral op symmetrie en harmonie aan.

Een chirurg heeft een soort 'raster' ontwikkeld hiervoor, het masker van Marquardt, zie bron 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent knap, mooi en aantrekkelijk als je zeker van jezelf bent, zonder dit overdreven duidelijk op tafel te gooien.

Daarnaast is er de fysieke geometrie: Mensen die vrijwel perfect symmetrisch zijn, worden als ‘mooier’ gezien dan mensen die dit niet zien. Perfecte symmetrie is ook weer niet juist; dan gaan mensen ook twijfelen.

De derde methode is het oog van de geliefde: De persoon die jouw lief heeft vind je altijd knap, aantrekkelijk en mooi.

Met dank aan jelle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand gelukkig is en er liefde leeft in zijn/haar hart. Dit geeft een prachtige uitstraling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstraling en zelfvertrouwen maakt iemand vooral aantrekkelijk. Iemand kan nog zo mooi zijn, als hij/zij niet lekker in haar vel zit, 'mist' er toch iets.
13 jaar geleden
Uniek zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft zijn eigen mening over wat mooi en lelijk is. De ene vrouw zal een man met lang haar mooi vinden terwijl de andere vrouw dat niet vind enz....

Het is de maatschappij die ons een beeld geeft van wat is mooi of niet mooi?

Uiteindelijk evolutionair gezien draait alels om zelfvertrouwen want wie zelfvertrouwen heeft gaat meestal langer overleven en heeft goede genen zeker bij mannen !!! Bij vrouwen is het meer de vorm dat bepaalt of iemand vruchtbaar is of niet.

Toegevoegd na 52 seconden:
Wat ik dus bedoel dat vrouwen meer karakter
mannen uiterlijk