Kan je menstruatie na seks anders zijn?

Ik heb een aantal keer seks gehad voordat ik ongesteld ben en ik slik de pil.

Ik was later dan normaal ongesteld, maar wel dezelfde dag als normaal. Mijn menstruatie is heel anders dan normaal. Betekent dit dat ik zwanger ben of kan je menstruatie anders zijn nadat je seks hebt gehad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Als jij de anticonceptiepil slikt menstrueer je helemaal niet. Er is dan namelijk geen eisprong. Je krijgt alleen een onttrekkingsbloeding in de (eventuele) stopweek. Maar die kun je niet vergelijken met een menstruatie. Dat heeft niet met seks te maken maar met de pil.

Antwoorden (1)

Je bent in ieder geval 'ongesteld' geworden, dus zwanger zal je waarschijnlijk niet zijn. Al is een menstruatie tijdens de pil niet een echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Wel kan menstruatie na seks anders worden als je bijvoorbeeld een soa hebt opgelopen, zoals chlamydia.