Waarom komt er steeds minder sperma vrij bij meerdere keren klaarkomen?

Als je achterelkaar klaarkomt komt er wel telkens sperma, maar minder. Hoezo gaat niet gewoon de gehele lading bij de eerste keer er uit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

De prostaat produceert zaadvloeistof. De prostaat is een orgaan in de vorm van een walnoot en ligt om de plasbuis. De belangrijkste functie van de prostaat is het produceren van zaadvloeistof die zich mengt met zaadcellen waardoor sperma wordt gevormd.
Zoals alle lichaamsvloeistoffen hebben we steeds een kleine voorraad, die ook niet altijd ineens wordt uitgescheiden. Zelfs bij het plassen is de urineblaas niet ineens helemaal leeg. Zo ook met de zaadvloeistof, die na elke ejaculatie wat minder wordt en langzaam wordt aangevuld. De prostaat is maar een klein orgaantje.