Kan ik op den duur mijn orgasme leren uitstellen?

Ik heb nu een half jaar lang seks met mijn vriendin, dit is mijn eerste bedpartner.
De eerste keer dat we het deden was ik al 2x klaargekomen door het simpelweg aanraken van mijn penis, waardoor de daadwerkelijke seks lang werd uitgesteld.
Nu zo’n 6 maanden later gaat het weliswaar iets beter, maar eigenlijk nog steeds slecht. Ik kan het nu ongeveer 20 seconden volhouden, maar de laatste 3 maanden zit er geen verbetering meer in. Ik heb al 5 maanden lang pc-oefeningen en de stop-start methode geprobeerd, maar het lijkt nog niet echt te helpen.
Ik denk dat ik de primaire vorm van premature ejaculatie heb, aangezien het al vanaf de aller eerste keer is. Als ik dan een oorzaak moet aanwijzen, is het enige wat ik weet misschien overmatig masturberen in de puberteit.
Heeft iemand tips om hier van af te komen? Het is verschrikkelijk en ik kan echt niet de rest van mijn leven zo seks blijven hebben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Antoni
3 jaar geleden
Dit is iets om met je huisarts te bespreken.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je een oplossing gevonden? Ik kamp namelijk ook met dir probleem

Antwoorden (2)

probeer aan iets anders te denken tijdens de daad, denk zeker niet van "ow shit ik mag niet tevroeg klaarkomen" maar denk aan minder aantrekkelijke dingen.

probeer andere standjes, standjes waarbij zij "het werk" doet geeft je een langer uithoudingsvermogen.

gebruik een condoom, door dit te gebruiken ervaar je minder genot

De knijpoefening is wetenschappelijk gezien de meest effectieve methode om je zaadlozing uit te stellen. Wanneer je het wilt uitstellen, stop je met de penetratie en knijp jij op je partner met de duim en wijsvinger op de schacht van de penis. Door het knijpen op de schacht reduceert de sterkte van de erectie en is de kans op vroegtijdige ejaculatie aanzienlijk minder.

Je kunt deze techniek blijven herhalen, waarbij je je partner ook instrueert om dit voor je te doen. Het is wel even oefenen waar je precies op de schacht moet drukken om voor jou het beste resultaat te krijgen. Dit is namelijk voor iedere man net wat anders.
3 jaar geleden
Een huisarts kan je medicijnen voorschrijven waardoor je minder snel klaarkomt. Het is bijvoorbeeld een bekende bijwerking van anti-depressiva. Het is echter wel medicatie met de nodige andere bijwerkingen, waar je niet op zit te wachten. Toch wellicht wel een laatste redmiddel.

Ik zou eerst nog wat andere tips proberen, zoals ademhalingstechniek, afleidingzoeken en knijpmethode. Belangrijk is hierbij bewust te worden van je point-of-no-return, waarna er geen terugweg meer is en je een orgasme krijgt.

Om het klaarkomen verder uit te stellen, zie tips bij link.

PS:
"Als ik dan een oorzaak moet aanwijzen, is het enige wat ik weet misschien overmatig masturberen in de puberteit. "

- Sommige jongens doen het twee keer per maand, waar anderen iedere dag drie keer de hand aan zichzelf slaan — en dat kan in beide gevallen volstrekt normaal zijn. Of het teveel is hangt meer af of je schade aan je penis krijgt, het een obsessie wordt of dat je er emotioneel onder lijdt.