na een verkrachting lukt het me niet meer om klaar te komen. hoe komt dat?

ik ben ook al in de overgang, dus misschien heeft het hier iets mee te maken? vòòr de verkrachting was er niks mis mee!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

een verkrachting heeft nogal wat impact. kan me heel goed voorstellen dat je kijk op sex er door misschien veranderd is en dat je niet meer zo ontspannen bent tijdens de sex als voorheen.

Bespreek het eens met de huisarts. Hij kan je misschien wel doorverwijzen, naar eengoede psycholoog.
13 jaar geleden
Heftige vraag.
Er speelt een grote factor mee bij het klaarkomen en dat is overgave aan genot. Dat is natuurlijk door een verkrachting heel erg moeilijk.
Je zult er aan moeten werken om sex,orgasmes hoe moeilijk ook los te zien van de verkrachting.
Probeer de omstandigheden zo anders mogelijk te maken zoals locatie, licht/donker geluiden/muziek.
Als je op voorhand al (meer) denkt aan de verkrachting dan aan het genot is het natuurlijk al mis.
Een vriendin van ons heeft iets soortgelijks meegemaakt na heel veel praten geduld gaat het nu weer en geniet ze ook weer van sex.
De overgang zal ook niet meewerken maar probeer dat niet als excuus te gebruiken om de ware impact van een verkrachting te verdringen.
Ik weet niet of je een vaste partner hebt maar je zult iemand nodig hebben (buiten e.v.t. professionele hulp) die heel veel geduld met je hebt en je op je gemak kan stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je jezelf niet meer toestaan te genieten van seksuele opwinding, omdat je op een afschuwelijke manier door iemand misbruikt bent. Misschien leg je onbewust een verbinding tussen die vreselijke gebeurtenis en je leven nu. Ik hoop dat je jezelf gunt om ergens te gaan praten, zodat je de verkrachting een plaats kunt geven. De persoon die jou dat aan gedaan heeft, is 100% verantwoordelijk. Blijf er niet alleen mee zitten.