Als jij en je partner beide besmet zijn met hpv, blijf je elkaar dan oneindig besmetten?

Als je beide hpv hebt, wat is hier dan de beste oplossing voor?

4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Neen, op gegeven moment verdwijnt het weer na anderhalf tot twee jaar.
Genitale HPV-infecties komen zeer vaak voor en worden door seksueel contact overgedragen. De meeste HPV infecties treden op zonder symptomen en verdwijnen spontaan zonder enige behandeling in de loop van een aantal jaren. De infectie wordt dan door het afweersysteem van ons lichaam opgeruimd. Vaak gebeurt dat binnen 1,5 tot 2 jaar. Veel mensen merken nooit iets van de HPV-infectie.