Hoe weet je welke maat condooms je nodig hebt?

Aankomend weekend wil ik en mijn vriendin voor het eerste keer met elkaar naar bed. Wil daarom graag wat informatie over condooms.

1 Hoe weet je welke maat condoom je nodig hebt? Ben namelijk bang dat hij eraf glijd (schaam).
2 Kun je een condoom eerst ff opblazen om te kijken of er echt geen gaatjes inzit en daarna weer omdoen? Zo ja hoe doe je het daarna dan weer om?
3 Mijn vriendin houdt erg van aardbeien maar is er allergisch voor. Kan een condoom met aardbeiensmaak dan kwaad, of zit daar niks van echte aarbeien in?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
kijk sowieso eerst even op www.sense.info en www.sekswoordenboek.nl voor allerlei tips en info. gaan jullie gelijk al seks hebben? je kunt er ook voor kiezen om eerst alleen wat met de vingers te spelen, is ook al spannend en leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens... Penetratie is de makkelijkste en ook de saaiste stap. Zeker voor de vrouw.
Probeer eerst elkaar maar eens klaar te laten komen met de handen., en later oraal.
Later als je dat onder de knie hebt. Dan komt pas penetratie.
En met het nodige voorwerk is het veel leuker.. Voor beide.
En safer!!!
Ritsuka
12 jaar geleden
inderdaad een goede tip, het 'handwerk' juist uitvoeren is haast nog het moeilijkste. Maar zeker leuker dan standaard penetratie :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: na de zaadlozing, voordat je je "terugtrekt", met twee vingers het condoom vastklemmen om je penis, zodat je zeker weet dat hij er niet vroegtijdig afschuift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel goed dat je je wilt voorbereiden.
ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande. (dat 'hand en mondwerk' leuker is) sommige mensen vinden dit vies (ja ze zijn er echt) het is wel goed om aan te geven dat dit ook een optie.

Het beste antwoord

1) Antwoord van MarieJose is juist, het gaat om de omtrek!
OP http://www.mysize-condooms.com/ zie je gelijk welke maat (nominale breedte) bij welke omtrek het beste zou moeten passen.

2) Een condoom NOOIT voor gebruik afrollen en opblazen, dit is vragen om problemen! Bijna alle fabrikanten testen ELK individueel condoom met een lektest voordat het in de verpakking gaat. Ik snap dat je het graag nog zekerder wilt weten en daarom dus dit idee brengt (afrollen, opblazen) maar je kun een afgerold condoom niet meer goed om de penis krijgen en het is echt niet nodig.
Als je het toch gaat doen, dat zelf testen, dan wordt de kans dat het condoom tijdens het vrijen stuk gaat veel groter. Misschien ten overvloede: ook NOOIT voor de zekerheid twee condooms over elkaar doen.

3) Smaakjes: er zitten geen echte aardbei-bestandsdelen in. Het smaakje zit in het glijmiddel en het moet 5 jaar goed blijven na de fabrikagedatum, dus da's geen echte aardbei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een gemiddelde penis is 14,3 cm volgens Wikipedia, maar zelfs een penis van 11 cm wordt nog als normaal gezien. Kijk bij punt 3.7 in de Wiki. Koop gewoon de standaard maat. Opblazen van de condoom hoeft echt niet. Je kan ervan uitgaan dat een condoom van een bekend merk geen gaatjes heeft. Over condooms met een smaakje weet ik niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
duidelijk antwoord.
Enige opmerking: wees voorzichtig met het openmaken van de verpakking, dat je de condoom niet beschadigd.
De lengte van je condoom is minder belangrijk dan de omtrek (of nominale breedte). Een condoom rol je zover mogelijk af, dus wat je 'over' hebt, laat je opgerold zitten. Als je penis dus bv. 13 cm in erectie is, dan is het prima om een condoom van 18,5 cm te gebruiken.
Het opmeten van de penis om een condoom te kiezen is ter indicatie. Immers: de penis is niet over de hele lengte even dik! Gelukkig zijn condooms erg elastisch en kunnen ze flink oprekken. Maar een condoom dat echt te ruim is kan afglijden, en een condoom dat écht te strak zit kan scheuren of pijn doen. De Condoom Fit-Kit is bedoeld ter indicatie.
Pas op dat je je niet snijdt met scherpe randjes van papier.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.vergelijk-condooms.nl/welke-maat-condooms.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook ik weet over condooms met smaak niets te vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook een tijdje voor de sex een aantal maten condooms kopen en dan passen en dan weet je welke je moet hebben. op die andere vragen kan ik geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is dat je met bijvoorbeeld een meetlint de omvang van je penis meet in millimeters. Dan kun je bijvoorbeeld MySize condooms bestellen op de website van condoomfabriek. Daar kun je precies de goede maat vinden en bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij passen de meeste standaard condooms. kan je het niet eerst even alleen proberen? met wat 'handwerk'. wees erop bedacht dat je erectie even af kan zwakken bij het omdoen, niet van schrikken of onzeker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou vooraf in je eentje even oefenen, dan weet je of de maat goed is en het scheelt een hoop gehannes.