Hoe heet zo'n ding waarmee je de binnenkant van je anus kunt spoelen vóór de anale seks?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Dat is een klysma maar dat is eigenlijk voor andere doeleinden bedoeld.

Antwoorden (2)

Zo'n ding wordt wel een klysma of klysmapompje genoemd. Overigens is het daar niet voor ontwikkeld, maar heeft allerlei medische toepassing.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Klysma
Een klysma (ook wel darmspoeling, klisteer of lavement) is het inbrengen van een vloeistof in de darmen via de anus (darmspoeling). Een klysma bestaat uit een slang die in de anus dient te worden ingebracht, met daaraan vast een (knijp)zak en/of een installatie die het inbrengen van de vloeistof controleert.

Er zijn ook kleinere klysma's, die gebruikt kunnen worden om geneesmiddelen in te brengen. Er zijn verschillende redenen om een farmacon via een klysma toe te passen: zo kan het soms niet mogelijk zijn het geneesmiddel oraal in te nemen (diazepam bij status epilepticus) of moet het geneesmiddel juist lokaal werkzaam zijn (bij ziekte van Crohn). Dit type klysma's hebben een volume van 10 tot 150 ml.

Om de darm te reinigen bestaat een klysma meestal uit lauw water. Circa 5 tot 20 minuten na het klisteren ontstaat een hevige aandrang, waarna vloeistof en ontlasting naar buiten komen en de darm schoon is.

...

Toepassingen
Bij het snel willen verhelpen van een verstopping van de darm
Voor het opwekken van darmactiviteit bij darmproblemen
Voor het gecontroleerd legen van de darm bij incontinentie
Bij het gecontroleerd legen van de darm bij een colostomie.
Voor het toedienen van medicatie (onder vloeibare vorm), bijvoorbeeld bij de Ziekte van Crohn en Ziekte van Hirsprung.
Voorafgaand aan een operatieve ingreep.
Voorbereiding op anale seks.
===
Met dank aan Thecis:
De term Anale douche of anaaldouche wordt ook wel gebruikt.
===
Hoewel in het Nederlands die term vaker voor vaginale douche wordt behouden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaginale_douche

In Engelse landen is een "douche" sowieso de term voor deze producten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Douche
Een Amerikaan vertellen dat je zin hebt in een "douche" kan dus voor een leuk gesprek zorgen.
Toegevoegd op 09 januari 2020 12:26: tekst
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Als ik me niet vergis, wordt het ook wel een anale douche genoemd.
LeonardN
4 jaar geleden
Klopt, zal ik even toevoegen.
Ik neem aan dat je een klysma bedoelt....