Hoe is het om droog klaar te komen na een prostaat verklijning?

Het sperma gaat dan de blaas in

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Ik heb zelf (nog) wel geen operatieve prostaatingreep hoeven te krijgen, maar ik weet hier uit eigen ervaring toch wel wat over te zeggen. Ik had als wat ou, ik bedoel rijpere man soms al wel het bekende moeilijker plassen. Daarom gebruik ik nu al jaren dagelijks een capsule Combodart, ook wel Duodart genaamd: een combinatie van dutasteride en tamsulosine, om de prostaat op een andere manier wat te verkleinen en anderzijds om de spieren in de prostaat wat te verslappen. Zodat het plassen gemakkelijker verloopt en een verdere ingreep nog niet nodig is. Ik heb dus een soort van medicinaal opgewekte prostaatverkleining.

Een bij-effect hiervan was (tot mijn aanvankelijk grote verbazing) het droog klaarkomen. Maar toen ik de bijsluiter nog eens goed ging nalezen, stond die bijwerking er ook gewoon in. En de verklaring is inderdaad dat er wél een spermaverplaatsing opgewekt wordt (het gevoel van klaarkomen merk je ook nog even goed), maar dat sperma neemt de weg van de minste weerstand en verdwijnt de blaas in (je ziet er later ook niets meer van terug).

Het gevoel daarbij van het klaarkomen zelf is voor mij onveranderd. Er is bij mij ook niemand die zich benadeeld hoeft te voelen (uitgezonderd de fabriek van het wc-papier, want ik hoef vaak weinig tot niets op te vangen). Afhankelijk van o.a. de mate van opwinding komt er soms nog best wat uit (een condoom voortaan weglaten is geen goed idee!), maar dan toch met wat minder kracht, en soms ook niets.

Voor mij is het gevoel niet echt veranderd. Ook de sexuele ontspanning daarna is hetzelfde, net alsof je met uitwendige spermaproductie klaargekomen bent.
5 jaar geleden
Bordensteker
5 jaar geleden
Terzijde: een andere opmerkelijke ervaring van in mijn geval het gebruik van die capsules is dat je een capsule en ook een pilletje eigenlijk véél gemakkelijker doorslikt met wat yoghurt of vla, dan met het standaard genoemde glas water, wat in principe veel tegennatuurlijker is om te doen. En anders is de capsule langs de zijkant van je gehemelte laten gaan door je hoofd na het water innemen schuin te houden ook gemakkelijker dan rechtop of achterover proberen door te slikken.