als je in je stopweek zit van de pil en je moet in die tijd 3 dagen antibiotica nemen, verminderd mijn pil zijn werking bij de volgende strip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

dat kan zeker. een antibioticakuur van 3 dagen is meestal een flinke "boost"dus die werkt nog wel even na.
voor de zekerheid maar even condooms erbij gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een antibioticum is dat überhaupt de werking van de pil vermindert: jazeker.

Als jouw antibioticum de werking van de pil vermindert, staat dat in de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de volgende strip van de pil moet beginnen en je gaat sex hebben, zorg ervoor dat je condooms hebt. De werking van je pil zal zeker minder zijn, dat heeft altijd even nodig.
Neem geen risico, gebruik gewoon een condoom. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De anti biotica zit inderdaad lang in je systeem, ik zou gewoon een weekje een condoom gebruiken. Daarna moet het wel weer zonder kunnen. Maar anti biotica blijft lang in je systeem zitten ja. Ik moest toen 5 dagen een anti biotica keur nemen en heb toen geen sex gehad. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt op de hoogte was van de invloed op de pil. Gelukkig ben ik niet zwanger geworden in de weken dat ik wel sex had. Ik zou gewoon 10 dagen wachten na het in nemen van je laatste anti biotica pil. Heel veel sterkte
Ja. De antibiotica blijft nog een tijdje in je lichaam hangen. Dus de komende maand ff een condoom gebruiken