Waarom worden homosexuelen niet altijd geaccepteerd bij hetro mannen, terwijl lesbiennes bij hetro vrouwen meestal wel gewaardeerd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is weer zo'n stelling waar ik niets mee kan. Generaliserend. Wie zegt dat het zo is dat lesbiennes door vrouwen beter geaccepteerd worden dan homomannen door mannen?
Bronnen?
Cijfers?
Onderzoek?

Het beste antwoord

mannen trekken dit veeeeel meer aan, vrouwen geven hier niet zoveel om en als jij met een lesbienne omgaat denkt men niet meteen dat jij ook lesbienne bent, bij homo mannen gaat dat misschien meer op maar dat komt omdat mannen op dat gebied denk ik veel gevoelliger zijn en zij willen dan toch niet dat andere mensen dat van hun denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien omdat mannen bang zijn/denken dat homo's gelijk iedere man bespringen die ze tegenkomen (alsof homo's geen onderscheid kunnen maken).
Of omdat het gemiddeld karakter van "de homo" toch iets meer afligt van " de hetero". en dat van lesbiennes wat dichter bij dat van de "gemiddelde hetero" vrouw ligt
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het gemiddelde karakter van een homo anders dan van een hetero?
Karakter heeft toch niets te maken met wie je het bed deelt? Kun je net zo goed zeggen dat mannen nu eenmaal grotere schijtluizen zijn.
anneliez
13 jaar geleden
Misschien geldt dan alleen het eerste deel van mijn antwoord ;)
Of de gemiddelde reactie van homo's op gebeurtenissen.
Eigenlijk ben ik niet zo hokjesplaatserig, Ik ken hele aardige en veel minder aardige mannen, gelijk verdeeld over homo en hetero (bij vrouwen ook trouwens).
Mannen zijn banger en voelen zich al snel bedreigd.

Vrouwen staan opener in de wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen denken, dat als ze met homo's omgaan en met homo's gezien worden, dat andere mensen denken dat hun ook homo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
anneliez
13 jaar geleden
Klopt, maar zo wordt wel makkelijk gedacht: 2 vrouwen samen op vakantieof wat dan ook: Leuk dat ze iemand gevonden hebben, dat ze niet alleen hoeven.
2 mannen: ow t zullen wel homo's zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anneliez...je hebt helemaal gelijk. Er word sneller gedacht dat mannen homo's zijn als ze samen zijn dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens!
Heteromannen zijn wat onzekerder over hun eigen seksualiteit; vrouwen hebben dat veel minder of maken zich daarover niet druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen gaan van oudsher al wat intiemer/persoonlijker met elkaar om dan mannen.
Als twee hetero vrouwen met elkaar dansten keek niemand daarvan op. Dit deden/doen ze bij gebrek aan mannen die wilden dansen. Dat zul je twee hetero mannen niet zien doen.