Wat is geil zijn?

Hoe komt het dat mensen geil kunnen zijn. Waar komt het vandaan, hoe wordt het geactiveert, waarom wordt het geactiveert?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (6)

Kwestie van overleven. Zonder geil zijn geen seks, zonder seks geen voortplanting, zonder voortplanting geen leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dat uit gaat leggen klinkt het al een stuk minder geil.

Ik zou het formuleren als een chemische reactie in de hersenen die je het signaal geeft klaar te zijn voor de sexuele daad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou "The selfish gene"van Richard Dawkins" eens moeten lezen. Daarin worden mensen voorgesteld als "giant lumbering robots" die gestuurd worden door hun genen. En ook de "Triune Brain" van Paul D. MacLean. Mensen hebben 3 soorten breinen die onderling niet goed samenwerken. Je hebt the logic brain , the mammalian brain, en the reptilian brain. Het reptielenbrein gaat voornamelijk over sex en vreten. de echte oerinsticten.

zoals geilheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geil zijn is niet meer of minder dan behoefte aan sex hebben op dat moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
komt door dat je lichaam hormonen aanmaakt die jou aansporen om te gaan (vrijen) paren met het andere geslacht om zo nakomelingen te krijgen en jou soort te laten overleven niet meer niet minder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De exemplaren die deze eigenschap niet hadden kregen minder nakomelingen en daardoor is de eigenschap "niet-geil-worden" bij de homo sapiens geleidelijk aan verdwenen.

Het is een hormoonkwestie die door allerlei signalen kan worden opgewekt. Het signaal "ik zie een aantrekkelijke vrouw" veroorzaakt het meeste nageslacht en is dus de meest voorkomende veroorzaker.