Ik heb gisteren sounding geprobeerd, maar nadat ik het voorwerp eruit haalde zat er wat bloed bovenaan mijn plasbuis. wat is het? Wat moet ik doen?

Ik heb gisteren voor het eerst sounding geprobeerd, nadat ik het voorwerp (een pen) eruit haalde. Zat er wat bloed bovenaan bij mijn plasbuis. Was ook niet handig om te doen maar ik was benieuwd hoe het voelde. Maar ik denk dat ik een wondje in mijn plasbuis heb ofzo en plassen geeft ook een wat irriterend gevoel. Is het trouwens ernstig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet wat voor voorwerp je gebruikt hebt en of dat scherp was of niet. Glijmiddel op waterbasis is aan te raden bij sounding. Kijk het even een dagje aan en hou de kleur van je urine in de gaten. Vermoedelijk zal het snel genezen en heb je over een dag nergens last meer van. Mocht je nou morgen of overmorgen nog steeds last hebben is het wel raadzaam om naar de huisarts te gaan.

In urine zitten geen bacteriën. Dus de kans dat de wond gaat ontsteken is klein. Ik zou zoveel mogelijk water drinken als mogelijk, zodat je veel moet plassen en de wond regelmatig wordt schoon gespoeld.

Het is idd. niet zo vreemd dat er wat bloed aan je sound zit. Je plasbuis is er natuurlijk eigenlijk niet voor gemaakt om er iets in te steken. De binnenkant van je plasbuis is erg kwetsbaar en omdat er (na de kleine s-bocht in de eikel) er wat dieper naar binnen nog een paar bochten in zitten, is een beschadiging snel gemaakt. Je zou met een rubber fietsventiel slangetje aan een injectie spuitje van tevoren wat glijmiddel in je plasbuis kunnen spuiten. Dat maakt het van binnen lekker glad, en verder voorzichtig zijn! Niets forceren en steeds wat verder en weer wat terug tot je bent waar je wezen wil, dichtbij of ietsje in je prostaat. En idd. Na afloop veel drinken en veel plassen! Maar dat kan in het begin best zeer doen. Het hoort er allemaal bij! Geniet ervan!

Bronnen:
Mijn eigen ervaring..........

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100