Raar gevoel in penis, is dit een soa?

Ik heb ongeveer een week geleden droogsex gehad met mijn vriendin ( 1 onderbroek aan gehouden, hierbij is wel vaginaal voxht door de onderbroek gegaan en alleen op de voorhuid gekomen)dit is niet voor het eerst. Dit doen we al bijna anderhalf jaar. Sinds afgelopen maandag begon ik een raar gevoel te krijgen in mijn penis, alsof er iets uit loopt. Er lijk als je goed kijkt soms wel iets doorzichtigs en geurloos vocht achtig iets uit te komen, maar tot nu to niet zoals op internet staat, een geel groen etterig achtige pus ( een druiper ). Wat moet ik doen? En kan dit wijzen op een soa? ( mijn vriendin en ik hebben geen sex met andere gehad ook niet voor onze relatie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K
jc54
6 jaar geleden
Ik denk dat je je eerst (natte) orgasme hebt gehad. Proficiat.
burgos
6 jaar geleden
Joh dat is voorvocht en die pijn is van het schuren tegen haar onderbroek.

Antwoorden (1)

In je vorige vraag ben ik al ingegaan over de mogelijkheden om zo een SOA op te lopen. Seks met 1 laagje stof ertussen is niet veilig, want vaginaal vocht en sperma gaan daar gewoon doorheen. In dit antwoord ga ik alleen in op de vraag of doorzichtig en geurloos vocht uit de penis een SOA kan zijn.

Vochtige afscheiding kan een symptoom van een SOA zijn. Een SOA is de meest voorkomende oorzaak van afscheiding uit de penis. Bij gonorroe (een druiper) is de afscheiding vaak etterig maar bij bijvoorbeeld chlamydia kan de afscheiding dunner en soms helder zijn. De afscheiding kan gepaard gaan met pijn, maar dat hoeft niet.

De afscheiding kan het gevolg zijn van een urinebuisinfectie. In de helft van de gevallen is de oorzaak chlamydia. Het kan ook afscheiding zijn door irritatie, bijvoorbeeld door zeep, badschuim, was middel in ondergoed of andere stoffen. Het kan ook heel goed een lichte afweerreactie zijn omdat je slijmvlies in aanraking is gekomen met andere bacterie en stoffen, namelijk die van je vriendin, via het vaginaal vocht.

Kortom, het kan komen door een SOA maar dat hoeft niet. Wat je moet doen: het enige juiste advies bij afscheiding uit de penis is naar de huisarts (of de GGD) gaan en uitleggen wat er aan de hand is. Je kunt dan worden onderzocht zodat de oorzaak kan worden vastgesteld. Dit is ook in het belang van je vriendin.