waar komt de soa vandaan?

Hallo,

ik heb Sins kort een partner. voorheen heb ik altijd gebruik gemaakt van een condoom. mijn nieuwe partner had een spiraaltje en verder totaal geen klachten dus nam het besluit om voor het eerst sex te hebben zonder condoom.

Helaas na een aantal weken kwamen erge klachten waardoor ik een soa test liet doen en er Chlamydia positief als uitslag kwam.

Ik samen met mijn partner hebben nu de cure gehad en zijn genezen.

Maar mijn grote vraag is waar het nu vandaan kwam. Ik heb nog nooit onveilige sex gehad Mijn partner had nergens last van en volgens haar had haar EX ook nergens last van.

Is het uit het niets aankomen waaien ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Erna55
7 jaar geleden
Je partner had het van haar ex.
Utrecht
7 jaar geleden
je hoeft niet altijd klachten te hebben. Waarschijnlijk had zij het toch (eerder) opgelopen. Of toch jijzelf.
Het kwam zeker niet uit het niets aanwaaien!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Altijd beide partners laten testen op soa's voordat je vrijt zonder voorbehoedsmiddelen.
Z512099
7 jaar geleden
Van je partner.

Antwoorden (1)

Een SOA komt nooit uit het niets aanwaaien. Het heet niet voor niets Seksueel Overdraagbare Aandoening. Chlamydia is alleen overdraagbaar met geslachtsgemeenschap. Omdat jij nog nooit onveilig sex hebt gehad, heeft jouw vriendin jouw deze ziekte gegeven.