Ik denk constant aan sex en ik kijk gemiddeld 16uur porno per week.. ben ik dan verslaafd?

in het dagelijks leven belemmert het me vaak. maar zodra ik thuis ben ga ik weer kijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je écht niet zonder kunt, dan neem ik aan dat je verslaafd bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke man is nou niet sexverslaafd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt volgens mij geen vriendin, vriend. Als die een hebt dan heb je voor vieze filmpjes geen tijd meer. Geloof me.

Het beste antwoord

Het lijkt me betrekkelijk veel, en ik kan me voorstellen dat je beeld van sex zo een beetje verstoord raakten het echte werk als je daar ooit nog aan toekomt kan tegenvallen, maar ach, ik handwerk minimaal dat aantal uren per week (wellicht zelfs het dubbele) en kan mezelf toch niet verslaafd noemen.

Maar als het je belemmert in het dagelijks leven zoals je aangeeft, dan heb je inderdaad wel een probleem. Of dat nu het aantal uren is dat je kijkt, wat je kijkt of het feit DAT je kijkt. Dan mag je denk ik gerust concluderen dat je een probleem hebt, vooral omdat je tussendoor ook aan niets anders lijkt te denken. De kans dat het er dan ooit ook nog echt van komt, wordt zo natuurlijk wel heel klein.

Ik weet niet of het iets is waar je zelf nog uit kunt komen - want daarvoor moet je het écht willen, en als je elke keer thuis toch weer gaat kijken, wil je het blijkbaar niet echt anders gooide je die banden wel weg - en in dat geval kun je vermoedelijk beter hulp gaan zoeken. Je bent niet de eerste en niet de enige, dus daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Porno wordt gemaákt om ons te verleiden, dus als je daar ook intrapt is er verder niks mis met je.

Nu heb je een probleem dat vergelijkbaar is met verslaving aan online videospelletjes of gokken oid. Ook niet makkelijk om van los te komen, maar zeer beslist wel de moeite waard. Het zal namelijk vermoedelijk alleen nog maar erger worden, en dan wordt het ook alleen maar nog moeilijker om er van los te komen. Nu heb je misschien nog iets van een leven, sociale contacten en werk, maar dat zet je allemaal op het spel als je de knoop niet doorhakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Als het je dagelijks leven belemmerd dan is dat niet goed. Op zich is er niets mis met het veel denken aan seks. Maar dat mag niet ten kosten gaan van real life.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ongeveer 2 uur perdag porno kijken. Wat mij betreft is dat niet verslaafd hoor.!
En constant aan sex denken betekent ook niet dat je verslaafd bent. Alleen als je elke dag sex wilt hebben of heeft is dat wel verslaafd...
Ik zeg niet constant aan sex denken er zijn vele dingen waar je ook aan kan deken. bijvoorbeeld ga informatie zoeken over een onderwerp of zo ga tv kijken. huur een normaal fimpje of zo weet ik veeel.
Veel succes. in ieder geval..................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk ben je dan verslaafd,zoek hulp als je er last van hebt,2,2 uur per dag is veel

eerlijk dat je het toegeeft,drink wat alkohol met mate , misschien helpt het ,maar praat met een deskundige erover

good luck!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat je dan inderdaad verslaafd bent aan sex.
Als je er constant aan denkt...en het je belemmert in je dagelijks leven...dan ben je verslaafd ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je dan kunt zeggen dat je verslaafd bent aan porno, niet zozeer in seks. Porno is sterk visueel en dan druk ik mij voorzichtig uit. Porno is gericht op prestatie, seks met je partner heeft een hele andere lading, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik. Ik denk dat je er verstandig aan doet om professionele hulp in te schakelen. Je geeft zelf al aan dat het je belemmerd in je dagelijks leven, dat is uitermate vervelend. Uiteindelijk moet jij zelf de keuze maken of jij jezelf wil helpen of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf ben een beetje over dat porno kijken heen, het is niet echt reeel, maar ik kan me voorstellen dat anderen er door aangetrokken worden. Op zich hoeft het geen probleem te zijn, 16 uur per week, anderen doen 16 uur per week goede vraag of faceboek (of allebij). Als het ten koste van je werk of nachtrust gaat, dan is er wel wat mis. Het beste kun je dan beginnen met een gesprek met je huisarts, die kan je wel doorverwijzen naar de juiste instantie(s).

Weet je trouwens dat mannen gemiddeld eens per 7 sec. aan sex denken? Dat is dan wel ruim genomen, maar er zit een kern van waarheid in. Wellicht moet je er gewoon even mee leren omgaan, door het een plaats te geven. Zorg er voor dat je ook andere dingen te doen hebt. Een gezonde portie "aan sex denken" kan geen kwaad, anders sterft de mensheid uit. Zolang het maar niet zich uit in "vrouwonvriendelijk gedrag", zeg maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Behoorlijk.

Als je het nog niet zeker weet na al deze reacties, zoek dan eens contact met de geestelijke gezondheidszorg in de buurt.

http://www.tactus.nl/?pid=17&itemid=222&contentitemid=618
Hier een artikel met uitleg over pornoverslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je dan sexverslaafd bent.
Iedere gezonde vent denkt aan sex en soms de hele dag.
Dat is altijd al zo geweest en ik verwacht daar geen drastische verandering in.
Vrouwen kunnen zo mooi zijn, alhoewel dat niet met sexgevoel gepaard hoeft te gaan.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden men Malasia Airways gevlogen ben.
De werkelijk beeldschone damens van het cabinepersoneel
waren oogverblindend knap. Ik had daan geen erotische gevoelens bij maar was gewoon overdonderd door hun verschijning, manier van met mensen omgaan enz.
Bij navraag hadden mijn reisgenoten (allen mannen)
eenzelfde ervaring.
Dat we zo getroffen kunnen worden door schoonheid geeft aan dat we gevoelig zijn voor vrouwen (ik heb dat nu eenmaal niet met mannen).
Dat jij daar meer erotische beleving bij zoekt kan ik moeilijk be-of veroordelen als sexverslaving.
Wanneer dit allemaal de mens niets deed, kon het wel eens moeilijk worden met het vormen van nageslacht.
Heb je echter het gevoel dat het je sterk remt in je levensgeluk, dan zou ik (professionele) hulp inroepen.
Vermijd echter "porno" waar vrouwen een minderwaardige of onderdanige positie innemen, dat zou tot deformatie kunnen leiden die tot strafbare feiten kan leiden.
Vooral materiaal waar vrouwen in verkracht of tot vormen van sex gedwongen worden ( vaak zichtbaar aan hun lichaamstaal) is schadelijk voor je geest
Materiaal waar op gelijk(w)aardige wijze de liefde tussen man en vrouw wordt weergegeven kan wel in een gezonde behoefte voorzien.
Vergeet echter nimmer dat het uitoefenen van een hobby veel bevredigender is dan het kijken erna!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je seks verslaafd. Maar dat kon je zelf ook wel vatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm, dat kon je zelf ook bevatten? ik zelf heb hier nog nooit bij stil gestaan.. totdat ik een docu zag over porno, en seksverslaving. ik herkende me er in... maar niet zo extreem zoals in de docu.. maar goed hey succes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus Tafelheer, omdat jij een docu hebt gezien, die in jouw ogen het tegendeel bewees, is het niet waar dat 'sickbastard' seksverslaafd is. Hij kijkt 16 uur porno per week en denkt voortdurend aan seks. Ik zeg; laat je nakijken! Duidelijker kan niet. Maar wees eigenwijs, ga er lekker tegenin. Vooral lekker dwars liggen, voelt fijn he?
hahahahahaha
Verslaafd zijn aan porno is wat anders dan verslaafd zijn aan sex. Als ik denk elke dag een brood te moeten kopen, betekent dat niet dat ik brood verslaafd ben. Verslaafd zijn aan porno gaat niet meer over lust. Het is een dwangmatigheid geworden. Wat ik mij afvraag, is deze constante gedachtes over sex, een gevolg van alle porno die je kijkt of vice versa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,

je DOET het gewoon niet vaak genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
momenteel ben ik single, maar toen ik een relatie had... toen dacht ik ook steeds aan sex en keek ik ook porno.. ok minder porno dan nu maar toch..... misschien heb je wel gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb altijd gelijk!
toen jij een relatie had deed je het al niet vaak genoeg!
Je bent verslaafd als je er niet mee kan stoppen, terwijl je wel wil. Probeer er eens een week mee te stoppen. Als je onthoudingsverschijnselen krijgt, dan ben je verslaafd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, helemaal niet. Je bent gewoon een viespeuk. :)

Toegevoegd na 47 seconden:
Maar dat geeft helemaal niet. Want veel mannen die alleenstaand doen dat ook porno kijken. Want aan sex denken doen we allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt denk ik ook aan je leeftijd. Ben je in de ubertijd(dus een jaar of 15) dan denk ik dat je het kunt ontgroeien en je nog geen zorgen hoeft te maken. Ben je al wat ouder en beinvloed het je functioneren dan is de kans dat je verslaafd bent wel groot. Je kunt ervoor in therapie en niets om je voor te schamen.(als is het ook weer logosch als je dit wel zo voelt) tegenwoordig is het net zoiets als een gokverslaving

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel natuurlijk de Pubertijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben 28
lijkt me dat je wel redelijk veel bezig bent met het item.
vooral het er constant aan denken.

je vraagt niet om hoe er verder mee om te gaan
dus houd ik het hierbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16 uur per week is best veel, vind ik.
Een vraagje: kun je één week zonder porno?
Zo niet, dan ben je wel verslaafd.
Zo ja, dan ben je niet verslaafd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je nog zonder? Zo ja, dan niet. Zo nee, dan is er toch wat aan de hand. Je zegt ook dat je er in je dagelijks leven mee belemmerd wordt. Zodra dit gebeurt is iets niet normaal meer. Ik zou er toch maar hulp voor gaan zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verslaving is het niet zonder kunnen, het vast zitten in een patroon.

Dus als jij elke dag je "shotje" aan porno moet krijgen dan ben je verslaafd.

Als je ook drie dagen tussendoor iets anders kunt doen dan niet.