ben ik echt verliefd ?

ik voel me heel goed bij een meisje van men klas en ik denk dat zij dat wel merkt. Maar ik ben zelf ook een meisje en dat ligt nogal raar denk ik . Altijd als ik bij haar ben voel ik me zenuwachtig of als ze naar me kijkt in de klas draai ik me direct weer om omdat ik voel dat ik rood wordt. Is dit nu verliefd zijn ? Men beste vriendin zij van wel. Maar ik begin nu te twijfelen
(ik ben 13jaar)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Ik denk dat je als je twijfelt niet echt verliefd bent. Je bent ook pas 13 dus je hebt nog tijd genoeg om erachter te komen of je echt op meiden verliefd wordt. Als je echt verliefd bent weet je dat wel zeker. En jij bent de enige die weet wat je voelt, daar kan ik dan verder niet echt iets over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eens aan waarom je zenuwachtig word als je bij haar in de buurt komt? En waarom wordt je rood als ze naar je kijkt?

Dat kan ook betekenen dat je je schaamt omdat je denkt dat je verliefd bent, of omdat iemand anders je dit aangepraat heeft.

Je moet gewoon goed nadenken over wat je voor haar voelt, pas dat kun je een conclusie trekken over de hele situatie.

Dus mijn antwoord op jou vraag is : Weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinders horen ook bij het beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed kunnen dat je verliefd bent, maar het kan ook een gevoel van onzekerheid zijn.
Het maakt eigenlijk niet uit wat het is, je 'hoeft' verder niets met dit gevoel, zeker omdat je pas 13 bent.
Laat het maar gewoon er zijn, dan ervaar je vanzelf wat het uiteindelijk bleek te zijn. En dat het om een ander meisje gaat maakt verder ook niets uit die (verliefde) gevoelens kan je voor meisjes en/of jongens hebben.

Als je verliefd bent op iemand kan je bv,de hele dag aan niets anders denken, heb je vlinders in je buik, (dat gevoel herken je wel als je écht verliefd bent) waardoor je bijna niet meer kan eten, voel je je vrolijk en opgewekt.
Dus als je dat hebt....geniet ervan, het is heerlijk verliefd te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen op jouw leeftijd weleens heeft gehad dat ze verliefd lijken te zijn op hetzelfde geslacht.
ik denk dat je daar niet te moeilijk over moet denken.
het is een ontwikkelingsfase waarin je je bewust word van liefde of dit nu voor een jongen of een meisje is.
misschien voel je je opgelaten omdat je het voor jezelf gek vindt dat je op een méisje verliefd lijkt te zijn en ga je daarom kleuren..misschien ben je ook bang voor de reactie van je klasgenoten of moet je aan die gedachte wennen.
ga eens een praatje aan met het meisje, je zit tenslotte bij haar in de klas en dan kun je wel een gelegenheid bedenken zodat je bij haar in de buurt moet komen ...misschien klikt het inderdaad goed en groeit er iets leuks uit maar voor hetzelfde geld is het gevoel opeens weg tijdens en weet je gelijk dat het geen verliefdheid is en kun je je weer prettig in de klas voelen.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gevoel dat je hebt is heel normaal rond jou leeftijd.
Of het ook echt verliefdheid is kan je alleen zelf beantwoorden. Misschien word je zenuwachtig omdat je DENKT dat je haar meer dan leuk vind ?
Wat het ook is verliefdheid of niet jouw gevoelens zijn normaal dus maak je niet druk.
succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, lieverd, dat is nou verliefd zijn. Zenuwachtig worden, verlegen, dingen laten vallen, stotteren, vlinders voelen in je buik als je bij haar in de buurt bent. En...er is niets raars aan hoor. Dat voelt iedereen als die verliefd is.
En of dat nou op een meisje of een jongen is, dat maakt niets uit. Dat mag je helemaal zelf bepalen. Niemand die jou tot iets kan dwingen, wat je niet zo voelt. De mensen die er wel raar over doen...gewoon laten kletsen. Je doet er niemand kwaad mee. Ik hoop voor jou, dat zij ook dat gevoel voor jou heeft. Sterkte ermee en groetjes Schuimpje.