Veranderd de seksuele voorkeur voor mannen, of verandert alleen het beeld van schoonheid in de media?

De media in de jaren 70 lieten de perfecte vrouw vrouwelijk zien met rondingen en beharing waar volwassen vrouwen beharing hadden.

Anno 2010 lijkt de perfecte vrouw op een groter gegroeid kind, zonder vrouwelijke rondingen en beharing.

Vinden mannen dan in 2010 andere vrouwen mooi dan in 1970?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja, mensen geloven ook dat eten bij de Mac gezellig is dat Pepsi of Coca cola lekkerder is, enz.

De reclame regeert met haar leugens. Wij zijn slechts navolgers van die leugens, en denken dat dit mooier, lekkerder en gezelliger is ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het is de media die een verkeerd beeld geeft van de realiteit.
In 1970 was er weinig media, en was de normale vrouw met rondingen gewoon
Nu 2010 is er ongelofelijk veel media ..de media laat ons zien hoe we moeten leven, en hoe we eruit moeten zien. Tenminste.. zo pakken veel het op.
Vrouwen met rondingen worden onzeker.

De ene man houd van slank en de ander van volslank.
Maar ik denk wel dat de media een invloed kan hebben op de sexuele voorkeur van mannen.
Of omdat ze zich schamen voor hun voorkeur omdat de "norm" slank is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet een perfecte vrouw!(op mij na dan)
De ene man houd van rondingen en de ander weer niet..
Wie zegt dat de perfecte vrouw op een gegroeid kind lijkt?
Misschien heeft de perfecte vrouw wel juist 'rondingen'
De sexuele voorkeur van mannen veranderd dus niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft niets met mannen te maken.

Het zijn de vrouwen zelf die zichzelf steriliseren!

Vroeger (ten dage) hadden vrouwen 'competitie' in,
"wie heeft er het schoonste huis!"

Nu in, "wie is er het dunst!"
Dun staat dan voor: discipline.

Echter het dunne, kale (met groot hoofd) beeld dat sommige vrouwen nastreven,
lijkt heel erg op een meisje dat op haar eerste menstruatie zit te wachten!

Het zijn vaak afhankelijke en kwetsbare vrouwen die er ook uitzien als afhankelijk en kwetsbaar!

Het heeft een signaalfunctie. En het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
het heeft niets met mannen of vrouwen te maken maar met het werk van de reclame(jongens)...

door alle beelden in de media went men aan een bepaald beeld... ooit vond men ook kokerrokken of slobkousen super-mooi en kon je je maar beter in het openbaar niet vertonen zonder...

het is allemaal een kwestie van modebeeld, of het nu gaat om een aangekleed of een naakt lichaam: de media bepalen voor een heeeeeel groot deel wat wij mooi of acceptabel vinden om naar te kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een mode-trend die weer verdwijnt, dat gescheer overal en die dunne beentjes.

Maar vrouwen zijn zich wel steeds seksueler gaan gedragen. En dat is eigenlijk vreemd omdat je vanuit de emancipatie dit niet zou verwachten.
Het is doorgeslagen en dat valt de toenmalige actievoerdsters ook tegen. Die zagen eruit als kerels en hadden inderdaad overal haar etc. Zo wilden vrouwen niet zijn.
Het was een beeld dat vrouwen blijkbaar niet hebben willen volgen aangezien door de vrijheid voor vrouwen en de emancipatie ze zich massaal met Barbie zijn gaan identificeren.

Wie moet daar nu de schuld van krijgen.......

Mij valt het op dat vrouwen dit toch zelf elkaar opdringen en dat mannen (buiten enkele homoseksuele mode-ontwerpers, en dat is zo dus niet boos worden omdat ik het zeg, zie Karl Lagerfeld's levende Barbie Claudia Schiffer) zich hier toch echt niet mee bemoeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclamejongenswerk... Meer niet... En ze hebben al succes... We zijn het gaan geloven, HUN ideaalbeeld...

Ja mannen vinden nu andere vrouwen mooi en dus doen mannen dus precies wat de reclamejongens ons voorschrijven, het duurt even maar dan heeft de reclamejongen ook wat bereikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar halen de reclamejongens toch hun inspiratie vandaan?
Mijn mening is dat we erg beinvloed worden door onder andere de tv en zelfs de kledingwinkel ( wie heeft er wel eens een volslanke etalagepop gezien ).
Toen ik mijn vriendin leerde kennen was ze erg slank nu 12 jaar verder is het veranderd naar een wat voller postuur maar het doet mij helemaal niets ik hou nog even veel van haar en zie haar graag.
Wel vind ik het prettig als ze zich heeft geschoren in het zwembad zie ik wel eens vrouwen met erg veel lichaamshaar en hier hou ik niet zo van maar dit is meer iets wat ik zelf zo ervaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou als ik naar de media moet kijken zie ik véél te slanken vrouwen, dat ik daar niet echt opgewonden van word =/ Liever een kilotje teveel dan zo graatmager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn voorkeur is al sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw hetzelfde, wat betreft mate van rondingen en beharing.
Alleen varieerde die nog wel eens wat qua kleur van huid haar.
Dus nee, dat kun je niet zo absoluut stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad zo dat mannen veranderd zijn in denken over wat wel en niet mooi is, toch denk ik ook dat er een onjuist beeld geschetst wordt door vrouwen wat mannen vinden. Wij denken dat het allemaal slank, mager geschoren, blond etc moeten zijn. Als je nu eens aan mannen gaat vragen wat ze echt mooi vinden zie je dat het af zal wijken.

En daarbij ook de leeftijd in acht nemen, ik dertiger denk anders over mijn lijst 15 tot 20 jaar geleden dan de meiden van nu!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de massa media word een slanke vrouw gezien als 'perfect', maar er zijn genoeg mannen die van rondingen houden.
Een zelfverzekerde vollere vrouw straalt meer schoonheid uit dan een onzekere slanke vrouw die wil lijken op de vrouwen in de media! Vind ik dan....