Als je getest wordt op Chlamydia, word je dan ook meteen getest op Herpes?

Hey guys,

4 jaar geleden ben ik vanwege een ex getest op chlamydia, maar nu *schijnt* mijn huidige vriendin herpes te hebben verkregen. Beide geen andere partners gehad, dus twijfel waar het vandaan komt.

Nu vraag ik mij af of er bij een Chlamydia (urine) test ook op herpes wordt getest?

Mijn vriendin heeft wel de symptomen, maar ik heb in de afgelopen 4 jaar nog nergens last van gehad. (Ik weet dat in 80% van de gevallen je hier niks van merkt, zeker bij mannen).

Maar hoe zit dat, wordt herpes ook via Urine getest bij een Chlamydia, en zo ja: kan ik daarmee uitsluiten dat ik het toen niet, als er mij verteld is dat ik geen SOA had?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Herpes kan alleen worden vastgesteld door een arts door naar het geslachtsdeel te kijken. Dus niet door urine onderzoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Herpes is de soa aan je geslachtsdeel, maar een koortslip is ook herpes. Oraal bevredigen als zij een koortslip heeft, lijkt me niet echt slim..

P.S. Je weet dat je vriendinnetjes geen soa's kunnen krijgen uit het niets? ;)