Ik voel me down en gespannen en pieker veel over mijn geaardheid, wat is dit?

ik ben 23, en heb genoten van mijn leven, altijd genoten van vrouwen (internet (tot verslaving toe), kroegen, vakanties, dagelijks leven). Ik ben in mijn relatie met mijn vriendin heel onzeker geworden of ik wel goed genoeg voor haar ben. Dit geeft mij veel spanning en twijfel.. Sinds een poos twijfelt mijn hoofd ineens aan mijn geaardheid, mijn lichaam reageert op vrouwen, mijn hoofd schopt herrie door te roepen: zou je niet op mannen vallen? terwijl mijn lichaam dan hevig protesteert. Ik voel mijn gevoel alle kanten op geslingerd, en weet onderhand niet meer wat ik voel of waarom ik zo gespannen ben.

Onderhand beheerst deze vraag mijn hele dagen. Ben ik homo? Wat kan ik doen om hier meer rust in de krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Dit betekent zeker niet datje homoseksueel bent Dit is zeer normaal op oudere leeftijd en je laat dit best gewoon even rusten. Je kan eens testen hoe je lichaam reageert op naakte vrouwenlichamen en hoe op mannenlichamen. Het de tijd laten afwachten is de beste manier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ben je wel bi seksueel. Maar dat is toch helemaal niet erg.
Het gaat er namelijk om dat je geniet van het leven, en dan maakt het niet uit of het met mannen of vrouwen is.
Je bent nog jong, probeer wat je het beste bevalt. Mannen of vrouwen of allebei,
Wat ik meer lees uit je vragen is dat je overall onzeker bent over jezelf. Misschien een minderwaardigheidscomplexje... Wellicht is het verstandiger om uit je zoeken waarover je echt onzeker bent. Dan een makkelijke uitvlucht te kiezen zoals je geaardheid.. Op basis van 1 relatie.
En wbt tot je 'verslaving' ( wat helemaal geen verslaving is) dit lijkt me eerder een uitvlucht, voor iets wat een vervelend/ onbehagelijk gevoel geeft. Dus vraag je af waar vlucht je voor?
Wellicht zit je relatie toch niet lekker... En zal je je vrijer voelen als je weer alleen of een andere relatie hebt.
Wees eerlijk naar jezelf toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vraag die vaak meespeelt is wat je eigen beeld/mening is over homoseksualiteit. Iemand die bijvoorbeeld een negatief beeld heeft over homoseksuele mensen, kan dit beeld ook op zichzelf gaan betrekken.

Mijn persoonlijke mening is dat mensen verliefd worden op het karakter van iemand anders. Persoonlijke voorkeur, opvoeding, omgeving (ouders/vrienden/sport) en mogelijke religieuze gezindte spelen een rol in wat je ermee doet.
Als het er van je mag zijn, kan het een stuk rust brengen. Je kunt er vervolgens naar "kijken" en je hoeft er niets mee. Gezien je onzekerheid en de twijfel zou ik je willen zeggen, wees niet te streng tegen jezelf.