Is het bewezen dat de natuurlijke methode beter werkt dan kunstmatige inseminatie?

Volgens Ed Houben, de Nederlandse spermadonor die meer dan 100 kinderen heeft verwekt, waarvan 2/3 op de natuurlijke manier, is de kans op succes heel wat groter bij natuurlijke bevruchting dan met het potje en het spuitje. Persoonlijk vind ik dat nogal ongeloofwaardig, dus ik vroeg me af of al eens onderzoek is gedaan naar de slaagkansen ten opzichte van de 2 methodes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me sterk. Met ivf haal je veel variabelen weg. En daarom tref zekerder. Wel logisch dat hij het tegenovergestelde beweerd. Anders gaan al die vrouwen naar een kiniek toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mobie het gáá't hier volgens mij helemaal niet om ivf. Het gaat om het verschil tussen gewoon seks hebben of een man die zijn kwakkie in een bakje doet en waarna het via een injectiespuit wordt ingebracht. Ik denk dat het heel logisch is dat het eerste beter werkt. Dat zaad is tenminste meteen op de goede plek en kan zijn werk doen ipv dat het eerst nog een poosje in een bakje zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar de vraag over gaat heeft niets te maken met gynaecologen. Dat kun je toch ook zelf doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen van lesbiënnes die een kind wilden van een homo en die homo deed het kwakje er bij hun thuis in en meteen boven op bed spoten ze het in. Daar heb je toch geen gynaecoloog voor nodig? Wat die koeien er mee te maken hebben snap ik niet. De boer kiest gewoon een goede fokstier en laat zaad komen, de koe laten komen is onbetaalbaar.

Antwoorden (1)

Tja, wat denk je zelf... natuurlijk is er onderzoek gedaan. Oneindig veel zelfs. Hierbij wat feiten.

De kans om zwanger te worden kan enorm variëren. Voor een gezond, jong stel zal dit gemiddeld rond de 15% tot 20% per menstruatiecyclus liggen. De kans om zwanger te worden is dan:

Binnen 3 maanden 45%
Binnen 6 maanden 70%
Binnen 9 maanden 83%
Binnen een jaar 90%

De kans op een doorgaande zwangerschap na IVF ligt rond de 20% per behandeling. Dit hangt af van een aantal factoren, zoals de leeftijd van de vrouw en de kwaliteit van de embryo's.

Toegevoegd na 53 minuten:
percentage voor KI/IUI ligt per cyclus op 9%
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de reacties, het gaat niet over ivf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lees mijn reactie. eerste groepje percentages gaat over natuurlijke bevruchting
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
conclusie (na toevoeging) afhankelijk van hoe lang stellen proberen zwanger te raken biedt de natuurlijke weg vijf keer zoveel kans op zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ alleen heb ik twijfels.
De 1e reeks getallen gaat over gezonde mensen.
Gaat het percentage over KI dat ook?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat stond er eerst nog niet martijn....