Is het bewezen dat de natuurlijke methode beter werkt dan kunstmatige inseminatie?

Volgens Ed Houben, de Nederlandse spermadonor die meer dan 100 kinderen heeft verwekt, waarvan 2/3 op de natuurlijke manier, is de kans op succes heel wat groter bij natuurlijke bevruchting dan met het potje en het spuitje. Persoonlijk vind ik dat nogal ongeloofwaardig, dus ik vroeg me af of al eens onderzoek is gedaan naar de slaagkansen ten opzichte van de 2 methodes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tja, wat denk je zelf... natuurlijk is er onderzoek gedaan. Oneindig veel zelfs. Hierbij wat feiten. De kans om zwanger te worden kan enorm variëren. Voor een gezond, jong stel zal dit gemiddeld rond de 15% tot 20% per menstruatiecyclus liggen. De kans om zwanger te worden is dan: Binnen 3 maanden 45% Binnen 6 maanden 70% Binnen 9 maanden 83% Binnen een jaar 90% De kans op een doorgaande zwangerschap na IVF ligt rond de 20% per behandeling. Dit hangt af van een aantal factoren, zoals de leeftijd van de vrouw en de kwaliteit van de embryo's. Toegevoegd na 53 minuten: percentage voor KI/IUI ligt per cyclus op 9%

Bronnen:
http://www.freya.nl/web_folders/folder4.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100