waarom vinden kinderen seks smerig en doen ze het later toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Tussen kind en volwassenen veranderd er heel veel, lichamelijk, geestelijk en hormonaal.
Dus is niet raar

Antwoorden (3)

Nee dat is niet raar Seks is het middel om de soort in stand te houden, het enige doel in het leven (voor de soort) aangezien het geen zin heeft voor kinderen (die kunnen zich nog niet voortplanten )heeft de natuur ervoor gezorgd dat seks bij kinderen geen prioriteit heeft (ze zijn er niet mee bezig ) dus vinden ze het vreemd.
Tijdens de pubertijd word het voortplantingsvermogen geactiveerd en zijn we in staat om ons voort te planten en ziedaar het word in eens interresant om seks te hebben.
Omdat in die tijd de kans om goede nakomelingen op de wereld te zetten biologisch het grootst is willen we in die tijd ook het meeste seks hebben en hebben het grootste libido.
Op latere leeftijd word ons libido weer kleiner( De kans op gezonde krachtige nakomelingen ook ) maar omdat we nog altijd in staat zijn om ons vooort te planten blijven we verlangen naar seks.
Biologisch simpel te verklaren dus ,we staan echter erg ver af van onze biologie en daardoor is een en ander op de achtergrong geraakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De stofjes die mensen drijven tot seks en intimiteit zijn bij kinderen nog niet aanwezig. De behoefte bestaat dus niet bij ze, dus begrijpen ze niet waarom mensen het doen.

Verder is het intimiteit, en intimiteit (op dat niveau) is ze onbekend, dus is het behalve 'smerig', ook eng voor ze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor, dat is niet raar.
Wij veranderen voortdurend. Dat zie je bijvoorbeeld ook aan onze smaak: als volwassene lusten wij (meestal) echt geen potjes Olvarit meer, en kinderen walgen van bitter (denk aan witlof).
Wat ook verandert, zijn onze hormonen. Kinderen maken maar heel weinig geslachtshormonen aan. Die slaan pas echt toe in de puberteit. Dan krijgt het kind ook allerlei andere uiterlijke kenmerken (borsten, schaamhaar, okselhaar, de baard in de keel, baard- en snorhaar) en verandert er ook 'van binnen' heel veel (menstruatie, zaadlozingen). Maar ook het libido (zin in seks) begint dan toe te nemen!
Evolutionair is dat laatste wel te verklaren: het is niet gunstig voor het voortbestaan van de soort om veel moeite en energie te verspillen aan iets wat geen nut heeft, en seks hebben vóórdat je je kunt voortplanten is (evolutionair gezien) alleen maar verspilling.