ik wil later kinderen hebben maar ik ben bang van sex. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe oud ben je ongeveer?
En waarom ben je bang, wat vind je eng?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet de leeftijd niet maar kan ook een hele nare ervaring zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Karinaa, Je ziet hieronder misschien wat antwoorden die je alleen nog maar ongeruster maken, over dat je therapie nodig zou hebben etc. Die antwoorden staan er omdat de meeste mensen niet weten hoe oud je bent. Als je een vrouw van 30 was die bang was van seks, zou er een probleem kunnen zijn. Maar je bent geen vrouw van 30. Je bent een schoolmeisje. En voor schoolmeisjes is het héél normaal om bang te zijn van seks. Laat je dus vooral niet aanpraten dat je een probleem hebt. Je bent juist heel normaal. Als mensen wisten hoe oud je bent, zouden ze heel andere antwoorden geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, Goed zo, wat lief van je, hoop dat ze deze reactie leest! Als ik kon gaf ik je 10 +jes voor deze reactie, misschien kun je het bij het antwoord plaatsen, bij bewerken. Zo belanrijk om haar dit te laten weten!

Antwoorden (21)

rustig afwachten je bent nog jong komt van zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeroen1962 (1953)Rustig wachten tot je zover bent. De "natuur"regelt dat wel. Dus zeer zeker niet overhaasten, het komt zoals het komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinderen adopteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet er nu nog niet over inzitten,
als je later de juiste man tegen komt dan gaat het allemaal vanzelf en dan komt het vast wel goed.

doe gewoon rustig aan alles komt op zijn tijd als jij er klaar voor bent
14 jaar geleden
Denk dat je nu een leeftijd heb dat je er nog bang van bent, maar tegen die tijd dat je kids wilt, zal dat reuze meevallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal je eerst dit probleem moeten oplossen. De arts zal je een doorverwijzing kunnen geven.
En als je dit onder controle hebt komt de rest vanzelf.

Wil je echt geen sex. Dan is er altijd nog kunstmatige inseminatie.

Wil je ook geen bevalling dan is adoptie een uitkomst. Of je aanmelden voor pleegzorg.

Toegevoegd na 1 uur:
Op je profiel kon ik niet zien dat je jong bent, maar kreeg het van andere GV-ers te horen/lezen.

Als je jong bent lijkt sex allemaal heel eng, omdat je nog met andere dingen bezig bent. Op gegeven moment komt het echt wel goed als je vreselijk verliefd bent, krijg je kriebels in je buik. En dan wil je steeds iets meer. En uiteindelijk komt het echt wel goed. We vonden het allemaal eng toen wij jong waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lora: je kunt het niet direct aan haar profiel zien, maar de vraagstelster is nog een kind, ze zit namelijk op de middelbare school. Ze heeft geen probleem, ze is alleen jong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loenie, ik heb gekeken op haar profiel en kon er niet uit opmaken dat ze heel erg jong is, je kan ook een vreselijke afkeer van sex hebben doordat er iets is gebeurd uit het verleden. @Suzy, dank ik ken haar verder niet. Maar heb mijn antwoord aangepast en nu gericht op haar leeftijd. Dat is het nadeel soms als mensen/kinderen hun profiel niet invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lora, Ja, ik ken iemand even oud als mij, en die is door een trauma, ook bang van sex, dus da kan inderdaad ja.
Als je later groot bent, ben je niet meer bang voor seks.
Nu geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen gaan hopen dat je vruchtbaar bent of wordt. Want kinderen willen is niet kinderen krijgen. En dat je bang van sex ben komt goed uit, dan kan je er nog een paar nachtjes over slapen;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schiet mij nog maar is door een lek condoom.
Toen ik op school zat, zoals jij, was ik ook bang van seks. En ook al zeiden ze het niet, mijn klasgenoten vonden het even eng!

Het geeft niets als je op jouw leeftijd bang bent van seks. Dat betekent gewoon dat je nog niet aan seks toe bent. En dat is prima. Het betekent niet dat je een probleem hebt, je bent juist heel normaal!

Het is nu misschien moeilijk om het je voor te stellen, maar die angst voor seks verdwijnt vanzelf. Er komt een tijd dat je ernaar uitkijkt, het juist graag wilt beleven.

Als je er niet meer bang voor bent, dan weet je dat je er aan toe bent. En intussen hoef je je nergens zorgen om te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Lief en heel juist antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi SuzyQ :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zie mijn reactie voor jou onder reacties bij de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel, Jeanette. Ik had die toevoeging bewust bij de reacties op de vraag geplaatst om er zeker van te zijn dat ze het zou lezen; als het goed is ontvangt ze daar wel een bericht van in haar e-mail, en niet als ik mijn antwoord bewerk. Ik hoop dat ik haar heb kunnen geruststellen, sommige van de antwoorden lijken me best beangstigend voor een meisje dat amper op de drempel van de puberteit staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zeker te weten dat wanneer ze jouw antwoord leest, ze gerustgesteld zal zijn. Super goed van je SuzyQ!!!
Karinaa,

Ik heb geen idee hoe oud je bent helaas. Ik weet wel dat angst vaak komt door onbekendheid met iets.. OF door een nare ervaring.

Als het angst voor het onbekende is dan weet ik wel een leuke site waar je.. mocht je dat willen.. heel veel goede informatie kan vinden over sexualiteit :

http://www.seksualiteit.nl/jongeren_2.html

Mocht je angst ontstaan zijn door een nare ervaring.. dan raad ik je aan er met iemand die je vertrouwd over te praten. Een nare ervaring is NIET .. en NOOIT jouw schuld.

Heb je niemand in jouw omgeving die je genoeg vertrouwd om over een ( eventuele) nare ervaring te praten dan kun je op dezelfde site terecht bij vertrouwenspersonen voor een luisterend oor en eventueel hulp.

:)

Gee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een nare ervaring is NIET .. en NOOIT jouw schuld." Dat is natuurlijk niet waar, ooit gehoord van oorzaak en gevolg? Je veroorzaakt iets, de gevolgen daarvan kunnen naar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robin.. ze is dertien....
Adopteren zou een hele goede optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet bang te zijn voor sex. Eerder voor het opvoeden van een kind wat veel en veel lastiger is.Bezoek eens een sex-therapeut die kan je er wel overheen helpen. Ik mag jou niet helpen anders had ik dat graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een kind. Ze heeft geen therapie nodig, maar gewoon wat jaartjes opgroeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry.Kan ik ook niet weten of wel!!. Hoe kan je dat zien.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er achter hoe je dat kan bekijken. Is toch geen leeftijd voor zo'n rubriek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is ook niet direct te zien, daarom zeg ik het juist! Toen ze de vraag stelde, stond haar leeftijd ook nog niet in haar profiel, ik leidde het af uit een eerdere vraag over wat haar op school wordt verteld. Overigens vind ik het geen enkel probleem dat een meisje van haar leeftijd een vraag in deze categorie stelt. 13-jarigen hebben nou eenmaal óók vragen over seksualiteit, en ik zie geen reden waarom ze daarmee zouden moeten blijven zitten. Maar het is wel handig als we weten voor welke leeftijd we antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen problemen mee dat er zulke vragen worden gesteld door meisjes van haar leeftijd. Ik vind aleen DIT geen geschikte plek fdaarvoor. De antwoorden kunnen zo verschillend zijn en gespekt met ironie(zeg maar domme antwoorden) en dan is het de vraag of zijn wel onderscheid hierin kan maken.
ik heb idd net als anderen geen idee hoe oud je bent.
en je schrijft ook niet waarom je bang bent......
dus valt de vraag eigenlijk niet te beantwoorden zo ...
als je jong bent kloppen de antwoorden hier boven wel, ben je wat ouder ( 25 + of zo.....) dan zou ik als ik jou was hulp gaan zoeken want sex KAN heel leuk zijn ( maar als je het niet wil ..........het hoeft niet) als je maar onthoud dat de keuze altijd bij je zelf ligt !!!!
en je nooit laat dwingen tot iets wat je niet wil !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een andere vraag is duidelijk dat dit nog een schoolkind is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens stapper +
Ach hee, je bent 13. Je denkt er al vroeg over na. De meeste mensen hebben voor het eerst seks tussen hun 18e en 24e. In de tussentijd verander je heel erg. Kijk maar naar bijvoorbeeld het verschil tussen hoe je nu bent en hoe je was toen je 9 was.
Nadenken over dit soort dingen is goed hoor, laat daar geen misverstand over zijn. Maar piekeren is niet goed! Piekeren betekend dat je er niet meer mee kunt ophouden. Laat het een paar dagen voor wat het is, zet je zorgen aan de kant.

Als je het gevoel krijgt dat je eraan toe bent kun je heel veel informatie vinden op het internet. Als je die kennis hebt dan is het alleen nog maar een kwestie van het vinden van een superleuk vriendje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je 13e kun je ook beter nog niet aan sex doen.... dit zorgt alleen maar voor problemen in de meeste gevallen.

Tegen de tijd dat je wel over kinderen na moet gaan denken zal je vast al heel anders tegen sex aankijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunstmatige inseminatie zou dat een optie zijn ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mss wachten op de heilige geest en onbevlekte ontvangenis... laat ons bidden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu ben je nog jong en als sex niet lukt mioet je contact opnemen met de huisarst die kan je dan door verwijzen naar de juiste arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"ik wil later kinderen hebben
maar ik ben bang van sex. wat moet ik doen?"

'adopteren' of 'kunstmatige inseminatie' dan maar;

trouwens,
ik wil (nu en) later sex hebben
maar ik ben bang van kinderen...