zou het kunnen dat rode wijn je libido verhoogt, als je regelmatig blijft drinken?

Ik ben 13 jaar getrouwd en sinds dat mijn man rode wijn drinkt, zo'n 2 jaar.....is zijn libido gestegen, kan dat daar van zijn? serieuze vraag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Het is nooit aangetoont dat dit zo is. Recente studies hebben uitgewezen dat het eerder om de alcohol gaat voor wat betreft de positieve effecten dan het drankje. Een biertje is net zo goed/slecht als een glas wijn, of een borreltje. Als men gelooft dat rode wijn libido verhogend is, zal dat in sommige gevallen ook zo zijn bij mensen, vaak is ergens in geloven al een hele goede medicatie. Alcohol met mate haalt de remmingen en spanning van de dag weg, en verdunt je bloed. Teveel alcohol werkt weer averechts. Als de prowijn drinkers refereren naar de zovele 'goede' stoffen in rode wijn, blijken die met minimale hoeveelheden aanwezig te zijn. Vind wijn trouwens zelf erg lekker :-) Het goedkoopste libido verhogende product is de befaamde rottende eierengeur die ergens in Napels uit de grond komt. Als je die ruikt krijgt men een erectie en trek in sex. Dat geldt meen ik ook voor de geur van gewone rottende eieren. Als je je maaginhoud dan nog binnen kan houden heb je een goedkoop middel ter hande :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende (onbetrouwbare) onderzoeken die uitwijzen dat een glas wijn per dag de bloedsdoorstroming kan verbeteren. En dat kan weer een effect hebben op de zwellichamen in de penis.

Maar helaas zijn veel van die onderzoeken tussen mensen die nooit alcohol drinken en mensen die dat wel doen. En mensen die nooit alcohol drinken doen dat vaak vanwege medische redenen, oftewel, een eerlijke vergelijking is het niet. Fysiek is er dan ook niet noodzakelijk een reden waarom zijn libido verhoogd is.

Mentaal heeft alcohol natuurlijk wel invloed, ook een klein beetje alcohol al. Remmingen worden weggenomen (anders had hij misschien besloten dat z'n wekker vroeg ging en hij beter kon gaan slapen), mensen worden relaxter en minder gestresst, wat ook goed is voor je libido.

Maar het kan ook andersom zijn, dat de reden waarom hij nu meer rode wijn drinkt, ook de reden is dat zijn libido is verhoogd? Drinken jullie gezellig samen een glaasje misschien terwijl je de tijd neemt voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat hij juist is gaan drinken OMDAT hij meer zin heeft gekregen..een verliefd hart maakt immers dorstig..maar dit is een grapje..

Echter voor zover ik weet, is rode wijn niet van invloed op het seksuele gedrag van mannen.

Hoogstens kan het zijn dat onder invloed van de alcohol zijn remmingen wat verminderen of zelfs helemaal wegvallen.

Houd het dus maar op een toevallig samengaan van zijn drinkpatroon en zijn libido..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg wel eens "hoe meer ik drink hoe knapper je wordt" waarschijnlijk heeft drank dat effect ook op je man en werkt dat libido verhogend :-)