1,5 dag ongesteld.. Zwanger?!

Ik heb 4weken terug onveilig sex gehad, daarna de morningafterpil ingenomen, daarna weer netjes aan de pil! maar in die week ben ik ook ziek geweest, en daarna de pil paar keer vergeten, en 2weken terug weer onveilig sex gehad ( met dezelfde jongen ) en ben afgelopen weekend (dus week na de onveilige sex ) 1,5 dag ongesteld geweest.. Nu maak ik me zorgen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (16)

Dat is vervelend en niet zo handig...

Zwanger en ongesteld gaan niet samen. Als je echt zwanger bent kun je niet ongesteld worden, wel kun je last hebben van (bruine) afscheiding of bloedverlies.

http://www.symptomenzwangerschap.nl/zwanger-ongesteld-afscheiding-bloedverlies.html

Toegevoegd na 41 seconden:
Uiteraard is het handig om zoiets even met je huisarts te bespreken, als je je echt zorgen maakt. Die kan zo uitsluitsel geven. En als er iets anders met je aand e hand mocht zijn, dat ook even bekijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je zelf voor gekozen meid.
Je bent erg onverantwoord geweest.
De kans is zeker groot dat je zwanger ben.

Maar ga naar de etos en doe een test en maak een afspraak met de huisarts.
Wij hier op GV kunnen nooit weten of je zwanger bent.
En als de test positief is en je pleegt abortus, is er echt geen hoop meer voor deze wereld.
Meiden worden zwanger zonder anti conceptie en halen het kindje weg, daar heb ik geen woorden voor.

Maar misschien heb je gewoon chlamydia hoor, kan ook..

Toegevoegd na 1 uur:
zoveel minnetjes..

de waarheid is hard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen het met je eens is dat dit onverantwoord gedrag is. Maar het verhaal over abortus is echt helemaal nergens voor nodig. Overigens, er is geen enkele aanwijzing dat deze bloeding te maken heeft met een s.o.a. hoor. Al is het wel slim om bij onveilige sex je hierop te laten testen, ook al is het je vriend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@maartje36 Sorry, ik werd idd te persoonlijk omdat veel vriendinnen van mij precies hetzelfde doen en dan hun kind laten weghalen!
Ik heb daar gewoon geen woorden voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, toen ik een keer een bloeding had, zei de huisarts wel dat ik waarschijnlijk chlamydia had, terwijl bleek dat mijn spiraaltje aan het uitwerken was..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loenie ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee de vraagsteller is wanhopig.. 2x onveilig seks hebben en dan afvragen of ze misschien zwanger is.
Je wilt een kind of je wilt het niet..
Dit is gewoon met embryo's spelen en sorry ik heb er geen respect voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 wanhopig !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een +je van mij. Tijd voor een schop onder het reet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@koolwitje en @stippel , dank jullie wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook een plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om zwangerschap te voorkomen is er maar 1 nodig ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste ben ik niet met je eens wanhopig, maar verder een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor wanhopig !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vind je de abortus erg, maar nog erger is als je zou opgroeien met zo'n moeder en zo'n onverantwoordelijke vader. Dus dan ben je geaborteerd beter af. Vergeet niet dat onze GVsteller misschien wel heeft om laten lullen door haar vriendje, en ja onzeker heid enzo... Desalniettemin is onveilige sex heel dom, ik wrijf het er nog maar eens in....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben je geADOPTeerd beter af. ;-)
Hoe is normaal je cyclus?
Regelmatig, onregelmatig?
Als je nog wat jonger bent is een onregelmatige cyclus vrij normaal.

Als je je pil zo onregelmatig slikt is natuurlijk je hele hormoonhuishouding van slag. Je zult ongesteld worden als je een aantal dagen achter elkaar de pil vergeet. Als je dan vervolgens weer heel snel begint, ben je dus vaak korter ongesteld.

Ik denk niet dat je zwanger bent, maar ik zou als ik jou was wel even een testje doen. Ik ben nl. geen dokter.

Misschien is de prikpil of een spiraaltje iets voor jou? Dan kun je het niet meer vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de nuvaring (www.nuvaring.nl), zelfde soort hormonen als de pil, maar in lagere doses (dus minder bijwerkingen) en daar hoef je ook maar 1 keer per maand aan te denken (en dan krijg je als je wil nog waarschuwingssmsjes/mailtjes ook nog).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelste manier om hier achter te komen is even even testje kopen, dan weet je het zo. Je verteld dat je een aantal dagen de pil bent vergeten. Je geeft daardoor een seintje aan je lichaam dat het mag komen. Als jij vervolgens dan weer meteen de pil gaat slikken, dan zal je lichaam dit proces weer stopzetten. Het lijkt me de meest logische verklaring waarom je maar zo kort ongesteld bent geweest.
Overigens kan het ook door doorslikken komen. Als je je pil langer doorslikt dan 1 cyclus, kun je doorbraakbloedingen krijgen. Maar ik kan het toch niet laten om je wat advies te geven. Als je je pil vergeet, betekent het dat je niet meer beschermt bent tegen zwangerschap. Zelfs met 1 keertje vergeten. Als het je nou nog een keer gebeurt, laat je vriend dan maar weer ouderwets een condoom om doen. Hij zal vast ook geen zin hebben in slapeloze nachten en poepluiers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heeft ze geen regelmatige cyclus, ze slikt de pil!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je nog steeds schommelingen hebben. Sommigen, vooral in het begin van het slikken, zijn langer ongesteld dan de stopdagen of juist soms heel erg kort en dan weer heel erg lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, om het preciezer te zeggen: zolang ze de pil netjes slikt, heeft ze überhaupt geen cyclus. De ongesteldheid bij pilgebruik, of die nu kort of lang is, is geen menstruatie maar een ontrekkingsbloeding.
bijsluiter ook gelezen vd map? Daarin staat dat de menstruatie korter of langer kan duren. Maar voor de zekerheid kan je test halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je inderdaad maar flink zorgen, en dan zo snel mogelijk testen! De morining afger pil is niet failproof. Mijn bewijs daarvan wordt morgen 16 (ik mag wel oppassen anders word ik binnenkort oma).

En mocht het nou meevallen, dan moet je je maar eens af gaan vragen of de Pil voor jou wel het goede middel is, als je in zo korte tijd 2x achter elkaar de mist in gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je niet zwanger, je bent wel degelijk ongesteld geweest.Maar die morning -after pil is ook niet het toppunt van gezondheid hoor, neem dat geen tweede keer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me de min wel voorstellen (maar is niet van mij) vanwege het advies de morning-afterpil niet meer te nemen. Een goed advies zou zijn om voortaan te voorkomen dat de morning-afterpil nodig is. Niet om hem überhaupt niet te nemen.
Waarschijnlijk ben je zo met hormonen aan het kloten geweest dat je lichaam nu in de war is en ook niet meer weet wat het moet. In een morning after pil zitten evenveel hormonen als een 1/2 jaar gewone pil slikken. Laat je lichaam tot rust komen, en wat je verder van onveilige sex kunt krijgen weet je zelf wel. Ik zou nu zeker niet beginnen met een pil weer want stel dat je wel zwanger bent, dan kun je het kind beschadigen. Het wordt nu toch even afwachten tot je het zeker weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kind beschadigt niet van de Pil.
In ieder geval contact opnemen met je huisarts om de mogelijkheden te bespreken. En MORGEN direct bellen. Niet wachten!!! Dan gaat het knagen en wordt je van de stress niet meer ongesteld. Je kan daarnaast tegenwoordig zwangerschapstesten kopen die je zwangerschap al aantonen vóórdat je overtijd bent. Kan je gemakkelijk via internet kopen. Wie weet kan je huisarts voor de zekerheid nog een ander soort morning after pil voorschrijven en loopt het met een sisser af. Wel belangrijk deze stress niet vaker op te lopen door beter op te letten. Ik heb 2 kleine kinderen. Het zijn schatjes, maar als je er niet bewust voor hebt gekozen kan het zowel voor jezelf als voor de kleine redelijk dramatisch zijn. Dat is voor niemand goed. Kinderen kosten veel tijd en bakken energie en je moet je heeeel erg vaak wegcijferen. Ik ben op en top moeder en houd zielsveel van mijn aapjes, maar het is echt hard werken. Maar je kind heeft recht op liefde en een warm nest. Dus kan je maar beter zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt. Als je moeder wordt, dan wil je toch zeker een GOEDE moeder zijn?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag je gerust. Onveilig vrijen is altijd onverstandig. 1,5 dag ongesteld zegt ook niets. Ga maar naar de dokter. Die kan je verder helepn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een testje kopen als je twijfelt, afwachten op de uitslag. Als je het wel bent heb je gelijk antwoord. Zo niet dan weer afwachten dat je ongesteld ben.. Bij twijfel naar de huisarts..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extreem zorgen maken heb je zo weinig aan op dit moment. Hup, morgen direct de dokter bellen en een zwangerschapstest kopen!

Je hebt een schop onder je kont nodig met je onveilige seks en het vergeten van de pil... Onverantwoord, maar vooral erg dom!

Toegevoegd na 22 uur:
Nou?! Ben je al naar de dokter geweest?! Ik hoop voor je dat de uitslag positief voor jóu is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je wel ongesteld bent geweest, is de kans dat je zwanger bent klein.

Maar dat je je zorgen maakt is terecht. Niet omdat je zwanger bent. Je moet je zorgen maken over de manier waarop je zo gemakkelijk met je anticonceptie omspringt. Het is al tweemaal (bijna) misgegaan. De volgende keer is het raak, houd daar rekening mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe een zwangerschapstest, en gebruik voortaan iets anders als je niet zwanger wilt worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste dat je kunt doen, is een testje kopen. Neem er zo één waar er twee in een verpakking zitten, test vandaag, en als de test negatief is volgende week nog een keertje voor de zekerheid.

Als de test positief is, ga dan naar de huisarts om dit te bespreken.

Het zou kunnen dat je zwanger bent. 1,5 dag ongesteld kán ook een zogenaamde innestelingsbloeding zijn. Wat dat wil zeggen: je bent zwanger als een eicel wordt bevrucht. Die bevruchte eicel gaat na ongeveer een week in het slijmvlies van je baarmoeder zitten. Dat heet 'innestelen' en kan ervoor zorgen dat je wat bloed verliest.

Het kan trouwens ook dat je niet zwanger bent. Met die morning-afterpil heb je een hormonenbom binnengekregen, en daarna heb je onregelmatig de pil gebruikt, het is geen wonder als je lijf een beetje van slag is.

Maar koop sowieso ook een test, gewoon om zeker te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt je terecht zorgen, want voorbehoedmiddelen zijn alleen maar (redelijk) veilig als je ze ook daadwerkelijk volgens het boekje gebruikt, en daar is duidelijk geen sprake van.

Natuurlijk kan het innemen van zo veel hormonen ervoor zorgen dat je menstruatie (die bij pilgebruik feitelijk kunstmatig is) wat minder is, maar voor hetzelfde geld is het een innestelingsbloeding geweest (klopt qua tijd ook prima, ongeveer 2 weken na de bevruchting vindt de innesteling plaats) en is het bal.

Nu zijn voorbehoedsmiddelen natuurlijk nooit 100 % betrouwbaar, en de enige manier om te zorgen dat je echt gegarandeerd niet zwanger wordt, is je benen bij elkaar houden. Anders zit het risico, hoe klein ook, er altijd in dat de voortplanting precies leidt tot waar deze voor bedoeld is, helaas. Daarom zeg ik ook altijd : als je oud genoeg bent voor sex, moet je ook oud genoeg zijn om de daarbij behorende verantwoordelijkheden te dragen. Abortus is zeker een mogelijkheid (ik ben niet tegen) maar géén voorbehoedmiddel.

In ieder geval zou ik als de sodemieter een zwangerschapstest doen (daar is het nu prima de tijd voor, voor een betrouwbare uitslag) en aan de hand daarvan en op basis van ondermeer je leeftijd besluiten wat je verder moet doen. En als je deze keer de dans ontspringt, voortaan toch maar wat zorgvuldiger met de pil omspringen. Gebruik desnoods ook nog condooms ; dat is in deze tijd sowieso al geen overbodige luxe meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbegrijpelijke min, verdiende +1 van mij.
Haal na het weekend een zwangerschapsteset en je weet het antwoord. Aan getheoretiseer heb je niets.

Om even lekker "volwassen" te zeuren: stel je zelf de vraag waarom je steeds onveilige sex bedrijft? Doe of niet aan sex of zoek een ander middel waarbij je de pil niet vergeet en vergeet ook niet de soatest, want je weet nooit waarmee je jongen al mee in aanraking is geweest!
Condoom+2e voorbehoedmiddel dus, en gooi pas het condoom weg als je jullie hebt laten testen (en trouw blijft, duh).

Succes