Wij (man en vrouw) zijn benaderd door vrienden om het een keer met z'n vieren te doen. Wie heeft hier ervaring in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Ja, ik heb hier ervaring mee, al was het niet met mensen met wie we al lang bevriend waren.

'Technisch' gezien hoeft het niet ingewikkelder te zijn dan met zijn tweeën, emotioneel gezien kan het dat wel zijn. We hebben meegemaakt dat het leuk, mooi en ongecompliceerd was, maar ook dat één van het andere stel zo gespannen was dat hij bijna flipte. Zelf hebben we nooit spijt gehad.

Ik zou wel aanraden om alleen aan zoiets te beginnen als alle 'deelnemers' goed in hun vel zitten, en hetzelfde gezegd kan worden voor de drie relaties: die tussen jullie als stel, die tussen hen als stel, én die tussen jullie allemaal als vrienden.

Persoonlijk zou ik me eerder zorgen maken om mijn vriendschap dan om mijn relatie. Als stel kun je van jezelf waarschijnlijk wel inschatten of dit iets voor jullie is. Van je vrienden is dat lastiger inschatten. Als het bij hen niet helemaal goed zit, heb je kans dat je de vriendschap kwijtraakt omdat ze het door deze ervaring te 'raar' vinden om met jullie om te blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zij met het idee gekomen zijn, hoeft nog niets te zeggen. Het komt met dit soort dingen helaas ook genoeg voor dat de ene partner er helemaal enthousiast over is, en de ander er uiteindelijk in vredesnaam maar mee instemt omdat de ene het zo graag wil. Ik zeg niet dat het zo is bij jouw vrienden, dat hoeft helemaal niet. Maar het komt wel voor, jij kan beter inschatten dan ik hoe het tussen hun zit. Bij dat stel over wie ik het had waarvan hij bijna flipte, was het op hún initiatief. Om precies te zijn, we kwamen er gaandeweg achter dat het vooral van hém uitging. Gek genoeg genoot zij ervan, terwijl hij bijna flipte. Misschien te hoog gespannen verwachtingen. Het leek erop dat er voor hem iets moest gebeuren, terwijl wij gewoon een fijne avond hadden waarbij het welkom, maar niet noodzakelijk was als het uitdraaide op meer. In ieder geval een bevestiging voor ons dat het belangrijk is zoiets alleen te doen als alles goed zit, niet als niet alle deelnemers het zien zitten, en zeker niet als er iets rommelt tussen sommigen. Het kan een verrijking zijn, geen fix voor problemen.

Andere antwoorden (11)

Ja, ik heb daar ervaring mee. Ik vind het met meer dan twee 'ingewikkeld. Doe liever een keer aan partnerruil als alle vier dat willen. Maar misschien speelt verborgen homoseksualiteit ook een rol en dan lost partnerruil niets op. Ik vindt het geen negatieve ervaring, maar ik vind het gewoon minder leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien maakt dat verschil, maar het gaat er dan vooral om hoe ruimdenkend je bent. Je hebt wel gelijk, partnerruil is eenvoudiger, tenzij je ook homo/lesbo activiteiten wil exploreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mfrt: als je liever 'niet hoeft te zien hoe je vriend het met je eigen vrouw doet' moet je er misschien nog even over nadenken. Je gaat namelijk wel wéten dat je vriend het met je eigen vrouw doet. En misschien wel hóren hoe je vriend het met je eigen vrouw doet. En je sowieso vóórstellen, inbeelden hoe je vriend het met je eigen vrouw doet. Kun je daarmee omgaan? Overigens om een verschil in ervaringen aan te geven: ik vind met zijn drieën of vieren helemaal niet ingewikkelder dan partnerruil. En bij partnerruil gaat mijn voorkeur uit naar allemaal in dezelfde ruimte. Ik zie mijn man liever wél. Niet om hem te controleren of erop te kicken, maar gewoon omdat het iets is dat we samen doen. Als je naar verschillende kamers gaat, zou je wat mij betreft net zo goed afzonderlijk van elkaar naar seksfeesten kunnen gaan of iemand op kunnen pikken in de kroeg.
maak van te voren goede afspraken met elkaar waarin iedereen aangeeft wat hij wel en niet wil.
vaak valt de eerste keer wat tegen omdat er vaak een bepaalde spanning hangt.

Toegevoegd na 1 minuut:
als een van de personen het niet meer ziet zitten stoppen
maar er wel met elkaar over praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je ook kunt doen is de eerste keer gewoon elkaar strelen en het dus rustig opbouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook niet teveel drinken en helder van geest blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@psman: en recht van lijf en leden blijven. Zorg evenwel vooral voor refentie, niet zozeer van SOA, maar zeangerschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
refentie = preventie
Geen ervaring, maar wél heel veel over gelezen - mag dat óók?

Je moet van te voren over een paar dingen goed nadenken :
en daarna ook bepraten met je partner:

vind je het opwindend, om je partner heel erg te zien genieten met een andere man/vrouw?
lijkt het je leuk eens verwend te worden door zowel een vrouw als een man?
lijkt het jou erg lekker, zowel een man als een vrouw over het hele lichaam te 'knuffelen'?
kan je, nadat je elkaar alle vier in zo'n uitgelaten en ongebreidelde stemming hebt gezien, nog gezellig met elkaar over koetjes en kalfjes praten bij de barbeque en de kaartavondjes?
kan je, als jouw partner het helemaal het einde vond, terwijl het voor jou meer een uhmmmnouja-ervaring was, bij een volgende keer weer meedoen, of, in het omgekeerde geval, doet jouw partner weer lekker mee, als jij dit helemaal te gek vond, maar je partner was er minder 'weg' van?
zijn jullie er alle vier van overtuigd, dat jullie elkaar allevier opwindend en sexueel aantrekkelijk vinden? dat ieder standje en iedere combinatie 'mág', en dat je er tamelijk onbevangen mee kunt omgaan?

Als je op alles 'ja' kunt zeggen, én je hebt de sketch van Paul van Vliet over 'partnerruil' met z'n vieren bekeken, zou ik zeggen : ga ervoor...
Een mens moet aan het einde van zijn leven alléén spijt hebben over de dingen, die hij níét gedaan heeft, vind ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte ervaringen door "deelnemers"die zich niet aan afspraken en vooraf besproken "regels" konden houden toen puntje bij paaltje kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is iets waar je met alle betrokkenen uit moet zien te komen. Ik persoonlijk ben genezen en raad het iedereen af. Maar goed, daar vraag je niet om haha ;)
ik ben van mening dat als je dit soort dingen gaat doen er iets niet klopt in je relatie .
ook vind ik het een soort van zoeken wat je partner je niet kan geven ,qua bevrediging.

denk hier maar goed over na want je relatie zal nooit meer hetzelfde zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen ervaring,
maar denk dat het net als kwartetten is.
In ieder geval veel Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel sex hebben met mensen die achteraf je vrienden worden,als de sex in het verleden ligt, maar als je sex gaat hebben met je huidige vrienden ligt daarna de vriendschap in het verleden.Doe het niet, je wil je vrienden toch niet kwijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat noodzakelijk altijd zo, dat de vriendschap verloren gaat? Wat trekken de meeste mensen toch scherpe grenzen als het gaat om houden van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens.Wij hebben regelmatig met goede vrienden sex met meerdere in 1 kamer,soms ook partnerruil.En het zijn gelukkig nog steeds goede vrienden van ons.Wat jij zegt,kan wel,maar dat is niet altijd zo.
Dit lijkt me typisch zo'n fantasie die je om praktische redenen beter een fantasie kunt laten... Leuk als je er met je vrienden samen over kan fantaseren (heb je samen een 'geheimpje') maar als je het uitvoert maakt het dingen wel ingewikkeld. Je kunt nú wel logisch beredeneren dat het voor je vriendschap en voor je relatie niks uitmaakt, maar er hoeft er maar ééntje bij te zijn die het anders ervaart en je hebt de poppen aan het dansen nadat je het gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik heb wel ervaring maar daar heb je niets aan. Wij zullen wel verschillend zijn dus heb je aan mijn adviezen ook niks. Zelf ervaren en dan je conclusie trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus.
lijkt me niet zo slim om het met vrienden te doen ik heb er geen ervaring mee maar wel gehoord van mensen die dat wel gedaan hebben die vriendschap is kapot is dat wel waarde dan vraag je af natuurlijk is altijd leuk spanning in je relatie nieuw dingen ontdekken, maar is parenclub niets voor jullie , maar als het idee was van die vrienden niet van jullie zou ik er mee toch uitkijken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschrikkelijk not done en zelfs nog wat lowww, ofwel ordinair om het met z'n viertjes te doen.. Hebben jullie niet genoeg aan elkaar?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zoeken een extra kick om hun sexleven wat fleuriger te maken.Sex met zijn 4'en in 1 kamer geeft je zo'n kick,mits je goede afspraken maakt.Bij elk sexueel stel,komt er op gegeven moment een sleur in je sexleven,en dan ga/wil je wel weer eens iets anders proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt nog een hoop te leren, Jdith. Bijvoorbeeld dat de manier waarop jij verkiest je leven in te richten niet noodzakelijkerwijs de beste is voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuses, mijn reactie was nogal extreem, nietszeggend en lomp..