Vroeger experimenteerde ik als 18 jarige jongen met een jongen van 14, ben ik nu strafbaar?

Beste Mensen,
Ik ben nu een man van 25. jaar en heb een stabiele relatie. Vroeger was dit anders. Ik ben altijd een zorgkindje geweest en groeide laat op. Pas om mijn 17e werd ik ontmaacht en op mij 18e ging ik met jongens/mannen experimenteeren. Zo was er een andere jongen op mijn school die 14 was. Ik ging goed met hem om. We besloten samen te gaan experimenteeren met elkaars lichaan en zo hebben wij stieken seks gehad.
Nu, ruim 8 jaar later heb ik hier eigenlijk best wel spijt van en raak ik van slag als ik er aan terug denk. Nogmaals' hij deed hier altind zelf asn mee.Later moest ik hem 100 euro g d ven omdat hhij het anders ging zeggen. Dat vond ik echt flauw. Maargoed, ben ik strafbaar.. nee toch? Bedoel.. dat zou niet eerlijk zijn. Zo was hrt nirt.

Dank, gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In nederland officieel wel strafbaar ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Pas" op je 17e werd je ontmaagd? Dat is totaal niet te oud ofzo hoor, het is echt hartstikke jong. Bijna te jong zelfs.

Het beste antwoord

Ja, seks met iemand onder de 16 jaar is altijd strafbaar, zelfs als diegene het zelf wilde. Als het vrijwillig was moet diegene wel zelf hiervan aangifte doen, anders wordt er niets gedaan. Maar stel dat hij daar nu mee naar de politie zou gaan, vermoed ik dat dit voor jou verder geen gevolgen zal hebben, omdat er weinig meer te bewijzen valt.