Kan anale seks schadelijke gevolgen hebben?

En hoe kom je van dat 'ik moet poepen gevoel' af? Ik heb het laatst rustig geprobeerd en het ging op zich heel makkelijk. Het deed ook geen pijn gelukkig, maar fijn was anders. Het voelde een beetje alsof ik gigantisch moest poepen! ;) Went dit ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.2K

Het beste antwoord

Verder is voorzichtigheid op z'n plaats. Een anus is strakker dan een vagina het heeft gevoeliger slijmvlies dat ook sneller beschadigd kan worden en het heeft natuurlijk weinig "natuurlijk glijmiddel". Daarom moet je voorzichtig zijn als je binnendringt. De binnenvoering kan lelijk uitscheuren (en dat is gevaarlijk omdat daar lelijke ontstekingen door kunnen ontstaan).
Zeker wanneer iemand anaal "ontmaagd" wordt dan hebben zij vaak nog weinig contrôle over hun kringspiertjes (oefening baart kunst) en daardoor verkrampen zij. Ga dus niet gelijk proberen een penis naar binnen te werken (het is geen "werk" het gaat om het spel/genot). Begin een eerste keer eens met iets kleins. Een goed gesmeerde vinger (zonder haaltjes aan de nagel of vingers!) of een smal butt-plugje om eerst eens aan het gevoel te wennen dat er iets in de anus kan binnendringen. De eerste keren kàn er vaak niet eens mér in. De volgende keer kan dat misschien na eventjes zachtjes bewegen een tweede vinger? Het klinkt misschien alsof je iets aan het oprekken bent maar daar gaat het niet om. Het gaat eerder om de (bewuste) ontspanning van de kringspiertjes die er normaal onbewust de hele dag door voor zorgen dat er niks zomaar per ongeluk uit komt (denk maar eens aan de omvang van een grote bolus ... dan scheurt er toch ook niets?). Maar als je er nu ineens iets in wil duwen dan is dat in het begin onwennig.
Tip voor vrouwen: Voor sommige vrouwen is het makkelijker om hun anus te ontspannen als zij iets (een vinger of vibrator b.v.) in hun vagina krijgen.
Let er bij het "introduceren van voorwerpen" echter wel op dat zij niet voorbij de sluitspier schieten. U zal niet de eerste zijn die zich naar het ziekenhuis moet om de speeltjes te laten verwijderen. Daarom heeft een zogenaamde butt-plug ook een breder uiteinde zodat deze er niet ineens door kan schieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hiv en andere soa's kunnen er evengoed door verspreid worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord heeft niets te maken met de vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt wel, dat zijn de risico's. Waarom zou je het überhaupt willen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is 1 van de mogelijke gevolgen, kans is klein als je vaste relatie hebt, maar het is we een antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om specifiek anale sex. Sorry, maar dit is geen antwoord. Misschien deden ze het wel veilig?
Dus aub geen onzinantwoorden om puntjes te verzamelen.