Bij het vrije kom ik droog klaar, hoe kan dat? ik heb geen operatie gehad, wel een vergr. prostaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Dat is een hele goede vraag voor je huisarts.Niet wijfelen maar afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de enige die je hierop antwoord kan geven is je huisarts of je uroloog/gyneacoloog.
Dus: morgen een afspraak maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt dat je een prostaatoperatie hebt ondergaan,dan is het logisch dat je geen zaadlozing hebt! Je hebt er wel één,maar die lozing vindt dan plaats in de blaas. Eigenlijk is dat voor je partner ook wel zo prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sperma bevat voor een groot deel uit materiaal dat door de prostaat wordt gemaakt. Deze witachtige vloeistof wordt door de prostaat toegevoegd in de zaadleider.

Daarom kan je nog steeds sperma produceren als je gesteriliseerd bent als man. Dan worden namelijk de zaadleiders afgesloten tussen de teelballen en de prostaat.

Bij prostaatproblemen zou er geen sperma kunnen worden geproduceerd of drukt de prostaat de zaadleiders dicht. Het lijkt me hoe dan ook zeer verstandig om dit ook met een arts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan werkt je prostaat niet meer. Mannen die om wat voor redenen hun prostaat kwijt zijn(bij jou werkt die dan niet meer) komen wel klaar maar kunnen geen vloeistof/sperma meer produceren. Niks okm zorgen over te maken. Voordeel is dat je niet meer hoeft te wegen. Nadeel kan zijn als je nog kinderen wilt hebben.

Toegevoegd na 55 seconden:
Oja. Wel even bij je uroloog langs gaan en niet langs je huisarts.