Hoe om te gaan met een man die een laag libido heeft? (zie extra uitleg)

Vrijwel sinds dat mijn vriend (30 jr) en ik (24 jr) zijn gaan samen wonen ben ik meer seksueel als hem. Hij leeft momenteel een heel druk bestaan, hij heeft een deadline in een tijd van 3 jr 4x uitgesteld waardoor hij onder druk staat en vermoeid is. Zodra meneer thuis komt en gegeten heeft valt hij vrijwel direct in slaap op de bank, dit is dagelijks. Zijn libido is dus heel minimaal, ik heb daar moeite mee want ik wil mij ook eens begeerd voelen en zie van zijn kant geen initiatief. Elke keer als dit besproken werd is dat uitgelopen tot hevige ruzies. Omdat hij voorlopig zo druk zal blijven. Ik heb kort geleden een striptease act+lapdance gegeven en hem op een stoel met zijn handen achter vast geboeid. Dat vond die geweldig en reageerde daar goed op. Nu loopt het weer als ervoor. Ik heb er erg veel moeite mee en weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan, want ik word er onzeker van en ga denken dat er wat mis is met mij. Gister zei die dat ik hem de ruimte moet geven om daarin initiatief te kunnen nemen en dat ik niet na 1 of 2 weken direct aan de bel moet trekken. Ik heb dat nooit gedaan uit angst dat er dan helemaal niks zou gebeuren en wij langzaam zullen vervreemden van elkaar. HELP!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

beste anonymous,

Op je vraag hoe om te gaan met een man met een laag libido zijn een paar antwoorden mogelijk. Je accepteerd het of je accepteerd het niet. Ik lees in jou verhaal dat je je er niet goed bij voelt. Dan is deze situatie niet goed voor jou. Het is dan inderdaad goed om aan de bel te trekken, en bij jezelf de vraag te stellen, wat is hier nu werkelijk aan de hand? Ga alles eens rustig observeren voor jezelf.

De vraag die als eerst in me opkomt is. Waren jullie voordat jullie gingen samenwonen al lang samen? Hoe was het sexleven voordat je ging samenwonen?
Gedraag je je thuis als de huisvrouw/ moeder. Mannen kunnen soms hun vrouw/vriendin dan als hun moeder gaan zien i.p.v hun sexy vriendin. Pas op dat je de rol van moeder niet inneemt. Als dit meer een psychisch probleem is, vraag hem dan eens of het samenwonen met jou bij hem een ander gevoel geeft.
Dat is punt 1.

Punt 2 is . Hoe is zijn leefstijl, is deze erg ongezond? zijn vetpercentage? Zijn voedingspatroon? Dit kan veel effect hebben op het libido, rookt hij bijvoorbeeld? Een gezonder leefpatroon kan grote verandering geven wat betreft libido en stress level. Maar hier is weer de vraag heeft hij ook erectie stoornissen? En een kort uithoudingsvermogen kwa conditie? (luiheid)

Punt 3.
Je bent bang voor vervreemding zeg je, maar wellicht is de vervreemding er al? Waar komt hij aan zijn sexuele trekken is dan mijn vraag? Deze vraag gaat alleen op als punt 2 niet het geval is. Wat ik wel vreemd vind is dat het onderwerp tot ruzies doet leiden en dat hij een termijn van 1 a 2 weken voorstelt, dat is erg lang voor een man. (hebben jullie dan 2 weken geen sex?)

In plaats van moeite doen om hem te gaan laten sporten, geef hem deze mannen thee. Ook goed tegen stress.
Ginseng: voor lichaam en geest
Een Chinees kruid en wellicht het meest bekend, is ginseng. Al meer dan 5.000 jaar wordt het gebruikt om energieniveau’s en alertheid te verhogen. Ook seksuele energie en een herontdekt libido behoren tot de effecten. Bovendien helpt ginseng het lichaam een algemene weerstand tegen stress op te bouwen.
Ginseng bevat de stof ginsenosides, die inwerkt op de hypothalamus en zo lust opwerkt. Het kan ook lokaal inwerken op geslachtdelen en de bloedtoevoer doen toenemen, wat het het gevoel en opwinding doet toenemen.
http://www.ehow.com/facts_5164121_effects-ginseng-tea.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou hem duidelijk moeten maken dat dit al veel langer speelt en dat het dus terecht is dat je na 1 of 2 weken al aan de bel hangt.

Klinkt raar, maar vraag een serieus gesprek aan met hem, waar hij desnoods een dag voor vrij moet nemen. Zeg in dat gesprek wat je hier zegt en zeg dat je dit "geen jaar" meer aan kan. Vervolgens zou je samen een stappenplan kunnen maken waarmee jullie beiden het eens zijn, en jullie jezelf aan moeten houden. Ben reëel en eis niet het onmogelijke, maar zorg dat je tevreden bent.

Als ik dat zo hoor denk ik dat je vriend sowieso (ook voor zijn eigen belang) moet minderen met werk, anders heeft hij over 5 jaar helemaal niets meer. Geen relatie, geen werk, geen energie en geen zin meer in het leven.

Maak hem duidelijk dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan werken alleen. Geeft hij daar na een aantal x geen gehoor aan, dan zou ik hem (na diverse waarschuwingen) verlaten. Een relatie heb je samen, dus moet je ook samen door 1 deur kunnen en er voor elkaar zijn. Zo niet, heel erg vervelend, maar jammer dan en hem laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, hoop dat je er iets mee kan ;) succes iig...
het is helemaal geen probleem dat jij sexueler bent dan je vriend, een van beide is het, in dit geval jij dus.

hij heeft een druk werk leven en vindt dat nu belangrijker dan "thuis/zijn relatie", behalve als jij iets buitengewoons (lapdance/striptease/vastgebonden aan een stoel) bedenkt en uitvoert, waaruit we mogen concluderen dat hij niet gevoelloos is en zeker niet totaal niet-geïnteresseerd.

hij geeft al zijn energie aan zijn carrière, dat is duidelijk, maar ook is duidelijk dat hij het wel leuk vindt "maar nu ff niet!"

hij zou tijd moeten maken om iets aan sport te doen (dat geeft hem meer energie), nu geen tijd voor natuurlijk. hij zou tijd moeten maken om af en toe iets met jou te doen (jullie hebben een relatie, wonen met en niet naast elkaar), uit/naar buiten/vul maar in.

je zegt: elke keer als dit besproken werd "is dat uitgelopen tot hevige ruzies." dat is afhankelijk van wanneer en waar en hoe je dit bespreekt.
nooit aanvallen, eerder jezelf als probleem voorleggen: ik heb er moeite mee, ik vind de manier waarop we nu leven niet goed, ik vind dat er iets moet veranderen... niet jij (hij dus) doet helemaal geen moeite om .... of jij bent altijd moe en dus ....
dan krijg je inderdaad ruzie, of qua tijdstip, als hij net thuis is, moe, gegarandeerd ruzie!

het antwoord zou kunnen zijn: een relatietherapeut(e) te hulp te roepen, jullie komen er samen niet uit. en ja dit kost ook tijd, maar is wel nodig, want jij lijkt me een beetje wanhopig te worden, dus actie is wel nodig nu !

je zult je vriend wel moeten vertellen/uitleggen dat je serieus bent en dat er geen tijd meer is om te wachten, want anders wordt dit op de lange baan geschoven, later misschien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben ook erg direct en heb inmiddels geleerd dat dát soms, nee vaak, niet helpt!
is het een idee om sámen iets aan sport te doen? dat kan van alles zijn, wandelen, fietsen, zwemmen, of een teamsport, maar dat heeft een voor- en een nadeel.
voordeel: je móet er naar toe en dat is tegelijkertijd ook het nadeel!
je vriend kan juist dát als argument gebruiken om NIET te gaan sporten (althans teamsport). wat je kunt doen qua stimuleren, is een soort van dreigement, nee, voorwaarde stellen in de zin van: voor 1.november (dit jaar hahaha) hebben we samen een keus gemaakt uit een lijstje van mogelijkheden.
het idee is dan, hij heeft het zo druk, dat jij een lijstje maakt van sporten die ook jij leuk vind ! dat je in een dag, daarna leg je het (eerst een kopietje maken...) naast z'n bord, de krant, de afstandbediening, of zo iets, zodat hij het niet kan missen. geef hem zoals gezegd de tijd, hij moet zelf kunnen bedenken wanneer hij tijd heeft om er over na te denken/te beslissen. op 31 oktober of een dag eerder vraag je of hij al gekozen heeft, daarna mag hij de sportclub bellen of zorg jij voor 2 fietsen of gaan jullie gewoon iedere avond een halfuur na het eten een wandeling maken van 20 minuten.
de eerste dagen zal het niet mee vallen, maar je kunt dit opbouwen en dan kost het geen moeite en vinden jullie het leuk.
sporten moet je wel vaker dan 1 keer per week doen, 3 x is eigenlijk het minimum als je sportschool doet bijv.
maar fietsen zou je weer elke dag kunnen doen, en in het weekend een echte rit maken... @anonymous: het is niet makkelijk, maar als hij de moeite is, doe je best en maak er wat van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"het is helemaal geen probleem dat jij sexueler bent dan je vriend, een van beide is het, in dit geval jij dus." Ik denk dat een aanzienlijk deel van de huwelijken die stuklopen juist om deze reden stuklopen. Seksualiteit is belangrijk voor heel veel mensen en scheve verhoudingen kunnen enorme spanningen opleveren, al hou je nog zo veel van elkaar. Praten, elkaar (her)ontdekken, en een middenweg proberen te vinden lijkt me beter dan (telkens weer) een eind gaan fietsen. Ik heb het hier niet over een week, een maand, of een half jaar waarin het even niet wil, maar over een langere periode.
Ehm.. Mijn antwoord gaat misschien een beetje een andere kant op, maar gaat ie niet gewoon vreemd (op zijn werk)? Alle signalen zijn er... Veel werken, ruzie maken over sex, geen zin in de vaste vriendin, na het werk in slaap vallen op de bank, uitstellen van van alles en nog wat...
Wat je kan proberen: bespring hem gewoon op ma t/m vr vóór hij naar zijn werk gaat, dan weet je het snel genoeg!
Succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nooit aan gedacht! maar ja, zou wel kunnen.
Alle antwoorden en reacties die je tot nu toe hebt gehad gaan allen uit van een monogame relatie. Zelf hebben mijn partner en ik al 12 jaar een open relatie en dat is gewoon een goede oplossing voor het verschil in libido,Tijdelijk of niet. Zeker als jullie oprecht van elkaar houden en lang bij elkaar willen blijven. Zul je ook merken dat er niks 'mis' is met je. Uiteraard zijn er allerlei Lapmiddeltjes te bedenken, maar als je dat nu al nodig hebt, lijkt het me eerder dan het verschil in libido natuurlijk is (zoals het wel erg vaak voor komt) en alleen al het met hem erover nadenken zal hem zeker wakker schudden!