Hoe komt het dat mijn erectie verdwijnt tijdens penetratie?

Bij mijn eerste vriendinnetje een tijdje geleden (mijn ontmaagding) kon ik de eerste keren absoluut mijn erectie niet behouden. We gingen er beiden vanuit dat dit de zenuwen waren maar er kwam niet echt veel beterschap. Dan lukte het eens 2x op rij wel, dan de volgende maal weer volledig niet. We hebben een penisring geprobeerd maar dat leek eigenlijk niet te helpen. Ik geraakte echter ook niet echt opgewonden van de seks, omdat ze daar gewoon op haar rug ging liggen als een "zak patatten" en doe maar.
Die relatie is dan ten einde gekomen en heb een paar dagen geleden met een nieuw meiske seks gehad. Het is een enorm verschil met mijn ex, zeer actief in bed, doet echt wel moeite om mij ook te stimuleren, maar ik heb wederom hetzelfde probleem. Verlies van erectie.

Ik krijg tijdens het voorspel een zeer harde erectie, die gedurende 10minuten of meer niet weggaat, maar van zodra er penetratie aan te pas komt begint die weg te gaan. Ik heb mijn testosteron eens laten testen en die lag binnen de normale grenzen dus dat was volgens de dokter het probleem niet. Ik merk echter wel dat ik tijdens de penetratie weinig tot zelfs geen stimulatie aan de penis heb, ik voel als het ware de seks niet echt. Is dat normaal?
In het begin kon ik makkelijk een nieuwe erectie krijgen door wat kussen en knuffelen maar nu merk ik dat zelfs dat onmogelijk is. Eenmaal de erectie weggeebt is, is er geen beweging meer in te krijgen. Iemand tips of raad?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.6K
jc54
5 jaar geleden
Best wel een l*llig probleem......

Antwoorden (1)

De oorzaak van het probleem weten is niet meteen het probleem oplossen. Ik vermoed dat je graag het probleem opgelost ziet. Dat blijkt ook uit de laatste zin van de toelichting ('Iemand tips of raad?'). Ik zal dus niet jouw hoofdvraag beantwoorden ('Hoe komt het dat mijn erectie verdwijnt tijdens penetratie?'), maar geef je een tip voor een oplossing.

Het is mogelijk dat het probleem wordt opgelost door te kiezen voor andere houdingen (standjes) tijdens de seks. De amazonehouding (in het Engels: cowgirl) waarbij de vrouw op schoot zit van de zittende of liggende man is daarbij een optie. Bij deze houding kan de vrouw het tempo van de bewegingen bepalen. Er is zelfs een Wikipedia-pagina over: https://nl.wikipedia.org/wiki/Amazonehouding. Ik raad je aan deze te lezen. Er zijn verschillende variaties op deze houding zoals bijvoorbeeld de omgekeerde amazonehouding (in het Engels: reverse cowgirl).

Ik raad je verder aan wat (meer) te lezen over de houdingen die tijdens seks mogelijk zijn en de beste met je vriendin te proberen, natuurlijk alles in overleg! Er is vast een houding die bij jou zorgt voor een (wat langer) blijvende erectie.