Is het in Nederland legaal om een maagdelijkheidstest uitte laten voeren?

Is het in Nederland legaal om een maagdelijkheidstest uitte laten voeren? en wie is hier voor bevoegd en wat houd het allemaal precies is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook een goeie vraag, plaats dat is op goeievraag.nl ! en dan krijg jij misschien wel een nuttig antwoord die ik nu helaas niet krijg :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet. Bovendien kan je niemand dwingen een test te doen. Een maagdelijkheidstest is meer iets voor radicale moslims die zelf geen maagd meer zijn.,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop niet dat zoiets legaal is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij zou bestaan, wat niet het geval is en ook niet kan, waarom zou het dan niet moeten mogen kunnen? Het is toch ieder zijn recht om zich op wat dan ook te laten testen (als je er maar voor betaald).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kluns202 je hebt prima antwoorden gekregen. Ze bevallen je misschien niet, maar dat is jouw probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NB: De beste manier om te weten of een meisje nog maagd is, is het aan haar vragen. Als ze je een (eerlijk) antwoord geeft, heeft ze veel vertrouwen in je. Als het jou veel uitmaakt of ze nog maagd is, moet jij haar ook eerlijk vertellen of jij nog maagd bent.
Kristal
11 jaar geleden
Kluns, gezien een van je vorige vragen zou die test in ieder geval negatief uitvallen. Maar er zijn zoveel redenen waarom je geen maagdenvlies(randje)zou hebben, dat zo'n test echt nergens op slaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maagdenvlies, wat is dat? Nooit last gehad van dat ding, ik denk dat ik 'zonder' geboren ben, zoals zo veel vrouwen. Dus waarom testen?

Het beste antwoord

Nee, in Nederland kun je niet een "maagdelijkheidstest" laten doen.
Wat zou er uit zo'n test moeten blijken dan?

In Nederland weten we dat het maagdenvlies slechts
een randje weefsel is dat - bij jonge vrouwen - als een soort kraagje rond de ingang van de vagina zit.

Het is geen vlies!
Het scheurt niet altijd bij een eerste coïtus, en er is zeker niet altijd bloed.
Het kan ook door andere oorzaken scheuren.
Dus het is complete onzin te veronderstellen dat
na onderzoek van het hymen een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid kan afgeven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigen kun je - tot mijn verbazing - in Nederland wel
maagdenvlies hersteloperaties laten doen.

http://www.wellnesskliniek.com/nl/maagdenvlies-herstel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom die rare, anonieme, ongemotiveerd min???? Lees hier zelf de informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdenvlies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan van mij maar een plus + :-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je tsja en Anna.
Ja ik heb een minnaar, misschien wel meer........
Jammer dat ze zo anoniem zijn :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha dat is ook een manier om die minnen op te pakken. hier een + een heel goed antwoord. er zijn tegen ook pillen op de markt die je laten bloeden tijdens sex. het nut er van zie ik niet. omdat het bloeden tijdens sex totaal zinloos is en geen betekenis heeft. maar deze worden voornamelijk in moslim landen gebruikt. deze worden door de vader aan hun dochter gegeven. zo om te garanderen dat hun dochter nog maagd is.
Kristal
11 jaar geleden
Momo, dat maakt het juist zo spannend ;-))

Andere antwoorden (3)

Er bestaat geen enkel land waar je een maagdelijkheidstest uit kan laten voeren. Zo'n test bestaat namelijk helemaal niet; er is geen methode bekend waarmee je kan zien of je maagd bent of niet.

Natuurlijk zijn er wel nep-doctoren, extremisten en andere randfiguren die doen alsof er zo'n test bestaat... Bij dames heb je 't dan over het bekijken van het maagdenvlies. Maar een groot deel van de dames wordt geboren zonder dat 'vliesje'. Alleen al om die reden is zo'n maagdelijkheidstest volstrekte onzin.

In Nederland is er veel flauwekul legaal (handoplegging, magnetiseurs, astrologische voorspellingen, doen alsof je met baby's of overleden mensen kan praten, mensen oplichten, misleiding, volstrekt buitenproportionele prijzen vragen voor diensten of niet-diensten, etc.). Dus ongetwijfeld is het hier ook legaal om een maagdelijkheidstest te laten doen. Van een flat springen om te testen of dat zeer doet, heeft nog meer nut dan een maagdelijkheidstest...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Zo Mmm, wat dacht je, ik spui gelijk maar even mijn grieven over allerlei zaken, ook al hebben die niets met de vraag en elkaar te maken? Wel héél erg kort door de bocht... Geen min van mij, ik min niet.
Elke huisarts _kan_ controleren of er (nog) een maagdenvlies aanwezig is. Of hij het resultaat aan iemand anders (jou?) zal vertellen betwijfel ik -dan schendt hij namelijk zijn beroepsgeheim.

Of het überhaupt iets zegt over de maagdelijkheid van de gecontroleerde vrouw is maar zeer de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien bedoel je een vruchtbaarheidstest? want dat kan wel. Bij een door jou genoemde 'maagdelijkheidstest' weet je zelf waarschijnlijk het best of je nog maagd bent of niet.