Wat is de kans dat je HIV besmet wordt, als je onveilige seks hebt met iemand die AIDS heeft?

Voor zowel de ontvanger als voor de penetrator?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Zeer groot. Sterker nog, in zo'n situatie kan je erop rekenen dat je het ook krijgt. Gebruik dus als er iemand 'besmet' is altijd een condoom om te voorkomen dat je het zelf krijgt of dat andere het krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom die min? Antwoord is zeker niet fout! Plus ter compensatie! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onveilige sex hebt met iemand die AIDs heeft, is de kans groter dat je besmet raakt dan niet. Gevalletje Russische roulette?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee russisch roulette heeft een kans van een op 6, 16,6% dus. Het krijgen van Aids kleiner dan 1% niet vergelijkbaar dus. Je zou een revolver moeten hebben die meer dan 100 kogels kan bevatten. Als je je dat voorstelt snap je hoe ver je er naast zit.
Dit is een hele gecompliceerde vraag omdat het van allerlei factoren afhankelijk is.

In eerste instantie een HIV besmette persoon die onder behandeling staat. Als de behandeling goed aanslaat en die persoon geen andere SOA's heeft dan is de kans nagenoeg 0.

Een HIV besmette persoon die het nog niet weet of niet onder behandeling is, daarbij is de kans veel groter. Dit is dus ook de groep die voor de meeste nieuwe besmettingen zorgt!

Blood Transfusion 90%
Childbirth (to child) 25%
Needle-sharing injection drug use 0.67%
Percutaneous needle stick 0.30%
Receptive anal intercourse* 0.04–3.0%
Insertive anal intercourse* 0.03%
Receptive penile-vaginal intercourse* 0.05–0.30%
Insertive penile-vaginal intercourse* 0.01–0.38%
Receptive oral intercourse*§ 0–0.04%
Insertive oral intercourse*§ 0-0.005%

De ontvangende (receptive) partij heeft altijd de grootste risico in tegenstelling tot de gevende (insertive) partij. Vooral bij anale sex omdat de darmwand zeer kwetsbaar is en makkelijk kapot gaat.

Het lijkt misschien weinig, maar juist door dit lage aantal blijft het een zeer gevaarlijke ziekte. Omdat de kans niet altijd 100% is nemen mensen veel meer risico!!! Vooral hoeren (lopers). Als de kans 100% was dan had iedereen altijd een condoom gebruikt. Nu zie je dat ze vaak alleen een groter bedrag vragen voor zonder condoom en dus krijgen ze allemaal uiteindelijk HIV/AIDS.

En ook al is de kans minder dan een procent, het kan nog steeds de eerste keer raak zijn!!!

Toegevoegd na 12 minuten:
* Dit is dus de kans zonder condoom.
§ En orale sex bij een man.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die kans is te groot om het risico te nemen! je bent gek als je het zou doen !!!

Toegevoegd na 13 uur:
ik zal het anders zeggen, al is de kans 1%o (promille) en
jij krijgt het, hoe groot is de kans dan ?

die kans is te groot om het risico te nemen!

het is russische roulette!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zal het anders zeggen, al is de kans 1%o (promille) en jij krijgt het, hoe groot is de kans dan ? die kans is te groot om het risico te nemen! het is russische roulette!
burgos
11 jaar geleden
Inderdaad,je kan wel zeggen dat het zo,n vaart niet loopt,maar 1 ding is harstikke zeker,waarom zou je het uberhaupt doen? dus russische roulette