Zijn alle SOA's weg te werken met medicijnen?

Zijn alle SOA's weg te werken met medicijnen? Of is er een mogelijkheid dat een soa niet weg kan worden gehaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Ja wat dacht je van HIV/AIDS. Dat is niet te genezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen met medicijnen is HIV te onderdrukken. Als je medicijnen gebruikt blijft HIV gewoon overdraagbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het herpes virus raak je is nooit helemaal kwijt. Het kan zijn dat je na een behandeling tegen herpes nooit meer symptomen krijgt, maar het virus blijft bijna altijd latent aanwezig.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij geldt hefzelfde voor genitale wratten...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een vorm van herpes
idd hiv en herpes raak je nooit meer kwijt Maar ook gonorroe kan als je er niet tijdig bij bent chronisch worden. Verder is de schimmel infectie candida erg hardnekkig en dragen velen deze schimmel permanent bij zich. de infectie kan zich dan op ieder moment (waneer de weerstand laag is) weer voordoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helemaal niet. Er zijn een aantal soa's die te behandelen zijn, sommigen enkel mits je er vroeg bij bent. Andere soa's zijn gewoonweg ongeneeslijk. Dus als je bedoelt dat je met, welke soa je ooit hebt gehad, "genezen" verklaard kan worden: neen. Dat is helaas niet het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschilt per geslachtsziekte, het is helder uit de andere antwoorden dat veel SOA's niet 100% 'weg te werken' zijn, ofwel te genezen zijn.
Ook al zou je een SOA hebben waarvoor een behandeling/medicijn bestaat, er is niet altijd 100% zekerheid dat het bij iedereen even goed aanslaat, en dat het altijd weg blijft.

Bij sommigen te behandelen SOA kun je er daarna wel gevoeliger voor zijn het opnieuw op te lopen.

De medicijnen om de symptomen van HIV te onderdrukken moet je niet onderschatten, dat schijnen behoorlijk heftige kuren te kunnen zijn.

Voorkomen is dus beter dan genezen, zoals zo vaak geldt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alle soa's zijn weg te krijgen met medicijnen. Sommige moeten medische behandeld worden en sommige gaan zelfs niet eens weg.