Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal om iemand te vragen om geslachtsgemeenschap te hebben?

Puur hypothetisch, maar mag je iemand vragen om geslachtsgemeenschap te hebben? Of is dit ook strafbaar?

8 maanden geleden
4.7K
Amadea
8 maanden geleden
Het lijkt mij dat die vraag alleen aan een prostituee gesteld kan worden, want dat is het werk van zo'n persoon. Andere mensen zullen zich beledigd voelen of het ervaren als aantasting van de integriteit.
tinus1969
8 maanden geleden
In algemene zin is dit niet strafbaar. In bepaalde gevallen kan dit worden opgevat als ongepast/grensoverschrijdend gedrag (zeg maar als het vertellen van vieze moppen); zeker als er ook machts/statusverschil is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is niet strafbaar, maar het ligt er natuurlijk erg aan aan wie je het vraagt, of de vraag geaccepteerd wordt. Als mijn geliefde het me vraagt is het héél iets anders dan wanneer een mede-treinreiziger het vraagt.
(Lees meer...)
8 maanden geleden
Het kan wel degelijk strafbaar zijn! Bijvoorbeeld:
Wanneer een groep jongens om een jong meisje gaan staan en 1-voor-1gaan vragen of ze geslachtsgemeenschap wil hebben dan gaat er van die vraag heel veel dreiging uit. Dat is gewoon iemand lastig vallen en dat mag niet.

Aan de andere kant: wanneer je lekker op de bank met elkaar aan het zoenen bent en je vraagt aan de ander of deze geslachtsgemeenschap wil hebben voor dat je werkelijk verder gaat dan alleen zoenen, dan is je vraag juist te prijzen.

Het ligt dus volstrekt aan de omstandigheden, wanneer en aan wie je het vraagt. Maar zodra het als dreigend opgevat kan worden, dan zit je op het verkeerde pad
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding