Bestaat sperma allergie?

en hoe merk je dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldige vraag Maar.... waar blijven nou die antwoordmachines??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg het al jaren voor de gein tegen man, blijkt het nog te bestaan ook. Ik ga het gelijk vanavond laten zien, kan ik heerlijk rustig gaan slapen +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Lora :-P

Het beste antwoord

Het schijnt te bestaan: sperma-allergie. Gelukkig wel zeldzaam. De allergische reacties op sperma kunnen variëren van jeuk, branderig gevoel en zwellingen tot zelfs ademhalingsproblemen en de huidaandoening netelroos.

Maar ze hebben ook een oplossing.

Zogenaamde ‘allergieshots’, waarbij kleine hoeveelheden sperma van de partner ingebracht worden, moeten volgens dokter Resnick die ongemakken kunnen wegwerken.

Maar het kan ook manueel: dan plaatst een dokter een beetje zaad in de vagina en bouwt hij dit procédé stelselmatig om de twintig minuten op. In beide gevallen moeten de partners twee of drie keer per week verplicht met elkaar vrijen, zodat de gewenning zijn werk kan doen. Als er geen partner is, kunnen ingevroren zaadcellen redding brengen. De aandoening is zeldzaam en treft vooral jonge vrouwen: 41 procent ondervindt meteen al bij het eerste seksuele contact de nare gevolgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Moeder Natuur heeft weer eens een rotstreek geleverd. Ditmaal was het Australische echtpaar Mike (27) en Julie (26) de klos.

De twee trouwden na een relatie van twee jaar; Mike was door het dolle dat hij op de huwelijksnacht eindelijk zijn Julie mocht bestijgen zonder condoom. Mike’s zalige hoogtepunt werd echter direct gevolgd door helse pijnen bij Julie.

Wat bleek: ze was allergisch voor het sperma van haar kersverse echtgenoot. 'Het was alsof iemand naalden in me stak, het brandde als een gek,' aldus de bruid. Volgens doktoren leidt Julie aan een zeldzame vorm van allergie.

Haar lichaam zou het zaad van haar man als indringer beschouwen en het 'aanvallen'. Die aanvallen veroorzaakten bij haar de hevige pijnen. In Australië leiden een paar duizend vrouwen aan deze allergie en volgens de Amerikaanse immunoloog Jonathan Bernstein kan een vrouw er zelfs aan overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lora, ik geef jou 'het beste antwoord'. Duidelijk en de link erbij! Dank je wel!

Andere antwoorden (5)

Het schijnt te bestaan: sperma-allergie. Da’s niet zo mooi, maar gelukkig wel zeer zeldzaam. Nou is een oplossing gevonden. Volgens een allergoloog uit New York helpt veel seks, onder het toeziend oog van een dokter (enjoy!).

De allergische reacties op sperma kunnen variëren van jeuk, branderig gevoel en zwellingen tot zelfs ademhalingsproblemen en de huidaandoening netelroos. Zogenaamde ‘allergieshots’, waarbij kleine hoeveelheden sperma van de partner ingebracht worden, moeten volgens dokter Resnick die ongemakken kunnen wegwerken.

Maar het kan ook manueel: dan plaatst een dokter een beetje zaad in de vagina en bouwt hij dit procédé stelselmatig om de twintig minuten op. In beide gevallen moeten de partners twee of drie keer per week verplicht met elkaar vrijen, zodat de gewenning zijn werk kan doen. Als er geen partner is, kunnen ingevroren zaadcellen redding brengen. De aandoening is zeldzaam en treft vooral jonge vrouwen: 41 procent ondervindt meteen al bij het eerste seksuele contact de nare gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde antwoord, misschien is het toch slim om de bron erbij te vermelden omdat je deze hebt gekopieerd van internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet 't maar willen.. met een dokter erbij. Dan mag die dokter wel een heel sexy pak aan hebben wil 'ie er bij mogen staan !
Ja dat bestaat zeker. Er zijn verhalen bekend over vrouwen die er veel last van hebben. Als het sperma in aanraking komt met het slijmvlies van de vagina kan dit een branderig, schurend gevoel geven. Dit kan veel pijn geven. Jeuk en zwelling is ook een gevolg.
Het eiwit in het sperma schijnt de boosdoener te zijn... De enige oplossing lijkt een condoom te zijn. Overigens is er een soort van gewenningstherapie om langzamerhand te wennen aan sperma, dit gaat door middel van injecties.
Heb hier laatst een artikel over gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een x gezien bij Dr. Phil dat een vrouw dit had. Heel lastig lijkt me dat ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker bestaat dit, helaas. Zodra het sperma op de huid komt kan de vrouw erge jeuk krijgen en een rode huid.
En idd er bestaat een manier om het te verhelpen.
Als de allergie groot is is de kans op een kindje ook erg moeilijk, omdat de lichaam van de vrouw het zaad als indringer ziet is het dan erg moeilijk zwanger te worden. Dan is behandeling noodzakelijk als je een kind zou willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt gelukkig heel weinig voor, maar dan is het ook knap lastig: een allergie voor sperma. Enkele patiënten per jaar melden zich met deze vreemde allergie in de universitaire ziekenhuizen. De klachten die optraden (jeuk, zwelling en een branderig gevoel in de vagina) konden niet worden toegeschreven aan vaker voorkomende aandoeningen zoals infecties of een allergie voor bijvoorbeeld latex in condooms of conserveringsmiddelen in vochtige toiletdoekjes. Bij een sperma-allergie ontregelt een zaadlozing het vrouwelijk immuunsysteem. Soms leidt dit alleen tot een milde reactie en vage klachten, maar een enkele keer kan het leiden tot heftige reacties zoals netelroos. Inmiddels is bekend dat het eiwit in het sperma de boosdoener is. De sterilisatie heeft hierop geen effect en het is ook niet individu-gebonden: verandering van partner heeft geen invloed. Het enige wat hiertegen helpt is een gewenningskuur. Hierbij wordt in het ziekenhuis onderhuids zeer verdund sperma ingespoten. Om de twintig minuten wordt de dosis in concentratie opgevoerd. Daardoor ontstaat een tijdelijke weerstand. Om het op peil te houden, moet de kuur regelmatig worden herhaald door middel van een injectie in de arm.