Ik laat mezelf besnijden. Dit doe ik voor de 2e keer, wat voor gevolgen kan dit hebben?

De 1e keer was ik 11 nu ben ik 27, mijn penis ziet er niet mooi uit door de eerste besnijdenis. Nu wil ik het dus opnieuw laten doen (littekens weghalen) dit kan enkel en alleen via besnijdenis.. maar ik ben erg bang dat het te strak komt te zitten, volgens mijn 'gezonde verstand' kan het precies. Nu heb ik nog wat vel over als ik een erectie heb, mocht ik me laten besnijden dan heb ik vrijwel niets meer over (denk ik)!

Ja ik ben al naar de Uroloog geweest, deze zei dat het mogelijk was. Dit betwijfel ik.

Is dit een probleem? of 'rekt' het vanzelf weer?
a.u.b. niet vragen waarom ik het laat doen of dat ik er nog over na moet denken..

nadenken hierover doe ik als zn 16 jaar!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Als het erop neer zou komen dat je écht te strak besneden zou zijn straks, dan kan dat inderdaad problemen geven. Aan de andere kant is de voorhuid erg flexibel en erg rekbaar, en zal dat ook gelden voor een resterende voorhuid na een besnijdenis.

Nu kan niemand jou natuurlijk vertellen of het weghalen van de littekens de boel té strak zal maken, maar dat kan juist een uroloog heel goed beoordelen. Je bent al bij een uroloog geweest die zegt dat dit kan, maar je twijfelt nog. Ik zou in zo'n situatie gewoon een second opinion vragen, en een andere uroloog laten beoordelen of een tweede besnijdenis inderdaad succesvol zal zijn. Overigens is littekenvorming vooral afhankelijk van hoe je zélf littekens aanmaakt, dus is het uiteindelijke resultaat nooit helemaal te voorspellen.

Maar dit is precies een situatie waar de second opinion voor is: een tweede mening vragen van een onafhankelijk arts, zodat jij een beter idee krijgt van de waarde van de positieve inschatting van de eerste arts. Je kunt je huidige uroloog vragen om je door te verwijzen voor een second opinion, maar je kunt ook vragen of je huisarts je nog eens naar een ander wil doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja oke ik snap het, bedankt voor je antwoord. Maar als ik via mijn Uroloog een second opinion vraag dan lijkt het net alsof ik hem niet vertrouw. Terwijl ik eigenlijk al samen met de Uroloog besloten had om de ingreep te laten verrichten. Maar ik kan het wel via mijn huisarts proberen.
(eigenlijk zie ik GV als second opinion, wat eigenlijk niet de bedoeling is) Er bestaat tegenwoordig ook 'forskin reconstruction' hierdoor wordt d.m.v. het uitrekken van de voorhuid weer een voorhuid 'gemaakt' om het zo maar even te zeggen Dus mocht ik te strak besneden worden dan rekt het toch uiteindelijk gewoon mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Resultaten van zo'n 'reconstructie' zijn nogal wisselend, volgens mij. Maar het feit dát een resterende voorhuid zo ver uit te rekken is, zegt natuurlijk wel iets over de flexibiliteit van de huid, en meer specifiek de voorhuid. En nee, GV is geen second opinion ;-) Maar dat snapte je heus wel. Maar een second opinion vragen is helemaal niet vreemd in de medische wereld. Een goede arts zal het alleen maar aanmoedigen, en je in elk geval er niet anders om behandelen als je aangeeft dat je graag toch een tweede mening wilt. Er zijn genoeg artsen die het juist aanmoedigen, zeker als het gaat om complexe situaties. Ik heb ooit een arts gehad (toevallig ook een uroloog) die letterlijk tegen mij zei: "voor we besluiten om X te gaan doen, vind ik wel dat je eerst een second opinion moet vragen". En als je uitlegt dat het niet is dat je hem niet vertrouwt, maar dat je het gewoon wat eng vindt zeker ook omdat het de eerste keer niet goed is gegaan, zal je uroloog dat echt wel kunnen snappen. Is dat niet zo, dat is hij arrogant, heeft hij geen inlevingsvermogen, of beide.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee onzettend bedankt lies!!

Andere antwoorden (2)

Als je al twijfelt aan iemand met medische gevorderde kennis, waarom vraag je het dan hier op GV?

Zou eerder proberen voor een middeltje wat de littekens misschien wat kan verminderen. Ik zou zelf het risico niet meer willen lopen als de eerste keer al knullig gedaan is.

Je hebt er namelijk maar 1
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bedankt voor jou inzicht! ik vraag het hier op Gv om misschien ervaringen uit te wisselen of advies te vragen. Bedankt, Pasad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
middeltje/zalfjes heb ik al geprobeert.. wel iets beter geworden maar bij mij heeft het geen verschil.
Mij lijkt het belangrijk om te weten of dat je na opnieuw snijden weer lelijke littekens overhoud. Als er gewoon nog vel zit kan dit worden verwijderd. Heb je wel eens gehoord dat er te strak gesneden is? volgens mij houd je gewoon geen vel meer over.... en dat is ook mooi toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lola: als er té strak besneden is, kan het gaan trekken als de penis in erectie is, daardoor kan de penis teveel omhoog worden getrokken of wat terug worden getrokken, en het kan zelfs pijnlijk zijn. Dat wil je dus ook niet. Wel een goede opmerking met betrekking tot littekenvorming, want eigenlijk kun je dat niet helemaal voorspellen, en een litteken houd je natuurlijk sowieso. Dat heb je bij elke operatie nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb gewoon liever een voorhuid.. het enigste voordeel waar ik mezelf in kan vinden; is dat het hygiënischer is. Dat is volgens mij het enigste pluspunt!