mijn vriend heeft een vrouwlijk lichaam, maar kan hij dan later wel seks hebben en kinderen krijgen ?

Mijn vriend heeft een vrouwlijk lichaam, maar als hij word omgebouwd kan hij dan seks hebben ? en kan hij kinderen krijgen ? (dat zijn vriendin/ vrouw zwanger is en niet hij zelf) Hij krijgt nu maandelijks een prik die de vrouwelijke hormonen remmen. Het onderwerp ligt nogal gevoelig bij hem en op internet valt amper wat te vinden. Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hij kan seks hebben maar hij kan geen kinderen krijgen van een vrouw tenzij met een vorm van klonen van een lichaamscel want hij heeft geen zaadcellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Aanvulling: Vrouw-naar-man
Voor vrouw-naar-man-transseksuelen bestaat de operatie uit het verwijderen van de borsten - indien aanwezig - , het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken en optioneel het zo goed mogelijk construeren van een penis en scrotum. Als men kiest voor een penisconstuctie wordt steeds vaker gekozen voor een verwijdering van de vagina, alvorens te opereren. Testosteron doet de clitoris groeien, wat als basis gebruikt wordt voor de penisconstructie. Het resultaat van de operatie is vaak niet optimaal, waardoor vrouw-naar-man-transseksuelen soms afzien van een penisconstructie. Ook omdat bijvoorbeeld een testosteronkuur bij vrouw-naar-man-transseksuelen reeds een heel overtuigende lichamelijke vermannelijking bewerkstelligt.

Voor het construeren van een penis worden momenteel in Nederland twee technieken gebruikt; de Metaidoioplastiek en de Phalloplastiek.

Als het reconstrueren van een penis niet gedaan of niet gelukt is zal dus seks met penetratie van penis in vagina niet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na een penisreconstructie zal seks (inclusief penetratie) mogelijk kunnen zijn. Dat is wel afhankelijk van hoever hij wil gaan in de operaties, en of er ook een volledige reconstructie wordt gedaan.

Om zelf kinderen te krijgen, zal echter een spermadonor nodig zijn. Je vriend produceert zelf geen sperma, en zal dat na de operaties ook niet gaan doen. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden zoals adoptie. Maar hij zal zelf geen kind kunnen verwekken.