Vrij je weleens met je partner als hij/zij zin heeft en jij niet? Dus alleen uit liefde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk. Het is fictie dat alleen omdat de éne partner zin heeft, de andere dat automatisch à la minute ook heeft. Als je alleen zou vrijen bij de gelegenheden dat beide partners toevallig precies tegelijkertijd zin hebben, kan leiden tot twee zeer gefrustreerde mensen.

Dus ja, ik maak best wel eens zin. En het mooie is dat dat tijdens de vrijpartij vrijwel altijd verandert in échte zin, want zeg nou zelf, vrijen is gewoon een heel leuke bezigheid.

Dit vereist wel wat extra inspanning van *beide* partners. Van de één om zin te maken, en van de ander om het de één naar de zin te máken, en daar de tijd voor te nemen in plaats van 'wham, bam, thank you ma'am'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening het meest complete antwoord. +10 dus

Andere antwoorden (11)

Ja, en als het goed is krijg je dan vanzelf ook 'zin'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Arf;

Bij ons liggen de verhoudingen eerder andersom, maar ik zou het zeker wel doen. Eenmaal aan den arbeid komt die arbeidsvreugd' vanzelf wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, mits ik mij niet zo beroerd voel dat ik zelf weet dat ik zowiezo geen zin ga krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk. Regelmatig en vice versa. Je bent in een relatie nu eenmaal niet 100 % van de tijd helemaal op mekaar afgestemd, en dat heeft dus JUIST alles met liefde te maken ; even je behoeftes aanpassen aan die van de ander.
Die zin komt vervolgens vanzelf wel. Kan een seconde of 20, 30 duren, maar dat is geen groot probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, vaak heb je geen zin omdat je moe ben of je hoofd staat er niet na. Niet altijd hoef je dan, voor je partner te gaan vrijen. Alleen vaak is het wel zo als je éénmaal bezig bent dat die moeheid, en dat gedoe in je hoofd waarover je zit te prakiseren allang weg is ineens.

En dan is het ineens heeel erg leuk.. soms nog wel leuker dan normaal, want diegene heeft jou tegelijktijd ook weer met iets geholpen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja geregeld..en andersom ook.. is niks mis mee hoor..zolang je maar niet faked en er eerlijk over bent.. Zin komt dan vaak vanzelf wel en zo niet is het op een andere manier genieten.. ik mag het graag zien als mijn partner het fijn heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, soms moet je gewoon zin maken, en vaak weet je partner wel iets om je lust op te wekken. En je denkt nu even niet, maar dan begint er toch iets te kriebelen en voor je het weet heb je een heftige vrijpartij gehad terwijl je dacht dat het niet in zat.

En als het echt niet lukt gaan wij zeker niet feaken, dan eerlijk naar elkaar toe want houden er niet van om apatisch naar het plafond, of naar de muur te liggen staren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
retteketet in beter bed :-)
Ja. Hem blij maken doe ik graag, dus waarom niet ook in bed. Net zoals we elkaar ook helpen met andere dingen waar we zelf geen plezier aan beleven maar die voor de ander belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel en dat is binnen een goede relatie ook helemaal geen probleem noch een punt van discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn vriend zin heeft en ik niet ga ik er wel regelmatig in mee, want meestal krijg ik dan vanzelf wel zin. Maar mocht dit niet gebeuren (omdat ik dan meestal te druk in mn hoofd ben) en ik ben gewoon echt écht niet in 'the mood' dan vind ik het heel vervelend, maar dan wordt er niet doorgegaan. Wel een beetje een afwijkend antwoord van de rest zie ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, dat doe ik niet.
Natuurlijk ben ik dan wel te verleiden, maar mocht ik niet 100% zin hebben, begin ik er ook niet aan.

Vrijen is voor mij alleen fijn wanneer je op dat moment op 1 lijn zit, op dezelfde frequencie, wanneer 'het klopt', de magie er vanaf spat. Dan kom je samen op een niveau die je met andere dingen niet bereikt en dat maakt het vrijen fijn.

Wanneer één er niet helemaal zin in heeft, zul je dat niveau niet bereiken. In een goede, zorgeloze relatie zit je natuurlijk wel vaak genoeg op dezelfde lijn zodat dit soort situaties niet voor hoeven te komen.