Pil verkeerde dag ingenomen?

Ik ben aan de pil begonnen, en moest hem de eerste dag van mijn ongesteldheid in nemen zodat hij meteen zou werken. Toen ik stevige krampen in mijn onderbuik voelde ben ik aan de eerste begonnen. Dat was 's avonds, ik weet niet of er nou ook echt bloed bij kwam die avond. De dag erna was dat wel zo. Nu vraag ik me af of ik hem wel op de goeie dag heb in genomen of niet een dag te vroeg, en of ik dus wel beschermd was/ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij twijfel altijd een condoom gebruiken.!!!!

Antwoorden (4)

Je bent in ieder geval wel beschermt, als je de pil inneemt vanaf de 1e dag van de menstruatie ook al was het 1 dag te vroeg misschien. Beter 1 dag te vroeg dan te laat. Als je het daarna elke dag trouw hebt ingenomen ben je beschermd tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot op zekere hoogte beschermd, voor de duidelijkheid. Niettemin een juist antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het daarom ook alleen over zwangerschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pil in week 1 vergeten/anders slikken is nooit helemaal veilig en er is tot 7 dagen wel extra kans om zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook alleen qua zwangerschap geldt: je bent nooit 100% beschermd, ook al slik je perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, verkeerd begrepen. Las het helemaal verkeerd. Te vroeg innemen is geen probleem. Te laat wel en dan eerste 7 dagen met voorbehoedsmiddelen
Ik zou zeggen van ja. Wanneer je toch blijft twijfelen dan kan je besluiten de stopweek over te slaan, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel of geen stopweek houden heeft geen invloed op de werking van de pil, tenzij je langer dan 7 dagen stopt. Na 7 dagen ben je beschermd tegen zwangerschap, ongeacht wanneer je begint te slikken. Begin je te slikken op de eerste dag van je menstruatie, dan is hij vanaf dag één veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jawel hoor, wel degelijk. Wanneer jij een pil vergeet en te laat neemt wordt het o.a. ook aangeraden je stopweek over te slaan. Kijk maar eens in de bijsluiter. Ik trek het antwoord niet zomaar uit mijn hoge hoed :)
De pil is meteen veilig als je hem neemt vanaf de eerste dag van je menstruatie. Als je hem dus eerder neemt, is hij in elk geval ook veilig vanaf die eerste dag van je menstruatie. In alle andere gevallen is de pil na een week veilig. Als je een heel onregelmatige cyclus en geen idee hebt op welke dag van je cyclus je nu met de pil bent begonnen, gebruik dan voor de zekerheid de eerste week ook condooms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de pil voor de allereerste keer krijg. moet je zowiezo als je geslachtsgemeenschap heb de 1e week een condoom gebruiken. omdat het kan zijn dat de pil nog niet helemaal goed werkt. maar je hebt de pil gewoon goed ingenomen hoor. wees er maar niet bang voor.