wanneer de hymen een beetje is opgerekt, kan het dan naarmate tijd weer in zijn oude staat worden?

Dus; dat de opening in het kartelrandje kleiner wordt naarmate tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Nee. Eens ontmaagd, altijd ontmaagd. Het kartelrandje is uitgerekt, dat wordt niet meer mooi rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kind gebaart hebt zal vaak het hele hymen verdwenen zijn.
Het is ook afhankelijk van hoe het hymen is, is het stug of juist heel dun en elastisch, dat is bij elke vrouw verschillend.
Ook een kartelrandje is er lang niet bij iedereen.

Het maagdenvlies is elastisch maar niet zo dat het als een elastiekje weer terug komt in zijn oude vorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het hymen is opgerekt, door welke oorzaak dan ook, zal het m.i. niet meer in de oorspronkelijke staat terg keren.
Hier een aantal mythes over het hymen, misschien heb je er iets aan.
Vijf hymenale mythenOver het maagdenvlies doen een aantal hardnekkige mythen de ronde:

1.Het hymen is een vlies.
2.Een intact hymen bewijst dat er sprake is van een maagd.
3.Het hymen scheurt áltijd bij de eerste coïtus, met bloedverlies tot gevolg.
4.Na onderzoek van het hymen kan een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid afgeven.
5.Onderzoek van het hymen kan bij verdenking van een zedenmisdrijf seksueel misbruik bevestigen of uitsluiten.
Geen van deze beweringen is juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je antwoord goed onderbouwd +
Het vliesje komt niet meer terug in de oude staat.
Het hymen scheurt gemakkelijk maar kan ook meerekken en niet scheuren. Het kan scheuren bij sporten of spontaan.
Het hymen scheurt spontaan, bijvoorbeeld bij sporten, en omdat het voorin in de vagina zit. Het kan ook scheuren tijdens masturbatie, penetratie of tampon gebruik. Bij de een is het wat sterker dan de ander. Een deel van de vrouwen heeft helemaal geen maagdenvlies. Een sterk hymen kan trouwens ook gewoon in tact blijven tijdens geslachtsgemeenschap. Omdat er al een opening in zit kan het dan gewoon een beetje oprekken.
Aan het hymen van een meisje is niet vast te stellen of ze nog maagd is of niet.

Op de website hieronder vind je veel vragen en antwoorden over het maagdenvlies:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/30761-het-maagdenvlies-bestaat-niet.html